(6) 10. a 11. Příprava na hodinu - Houby - zástupci hub s plodnicí
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
• úkol:
Uveďte u jednotlivých obrázků v prezentaci,
zda jde o houbu jedovatou, nejedlou nebo jedlou. Pokud možno uvádějte i jejich poznávací.
• odpovídají na položené otázky a úkoly z paměti nebo s pomocí svých zápisků z minulých hodin, případně učebnice
• poslouchají, zapisují si do sešitu, sledují obrázky v prezentaci, odpovídají na položené otázky a úkoly; případně reagují, když jim není něco srozumitelné
• poslouchají, vyhledávají potřebné informace v učebnici, doplňují si řešení úlohy 1 v pracovním sešitu; případně reagují, když jim není něco srozumitelné nebo odpovídají na položené doplňující otázky
- postupně sdělují svá řešení úlohy 1 z prac. sešitu, v případě nesprávného řešení jeho oprava popřípadě i jinými žáky
• pozorují v prezentaci jednotlivé obrázky zástupců hub s plodnicí a uvádějí, zda jde o houbu jedovatou, nejedlou nebo jedlou; případně uvádějí poznávací znaky daných hub
• rozhovor opakovací
• výklad, vysvětlování, popis, rozhovor vyvozovací, grafické činnosti, projekce statická, pozorování
• vysvětlování, práce s učebnicí, s pracovním sešitem, pozorování, popis, rozhovor vyvozovací, grafické činnosti, diskuse
• projekce statická, rozhovor zjišťovací
• – | | –
• – | | –
• hromadná
- samost. práce
- frontální
• hromadná
– frontální
5 min
20 min
7 min
3 min
• sešity žáků, případně učebnice
• tabule s křídou,
sešity žáků,
psací potřeby, prostředky k prezentaci
• učebnice, pracovní sešity, psací potřeby, tabule s křídou
• učební materiály žáků, prostředky
k prezentaci
Závěr
5 min
• celkové zhodnocení aktivity žáků
• informování o tématu další hodiny
(kvasinky, plísně)
• rozloučení se s žáky
• poslouchají
• – | | –
• loučí se, balí se
• popis
• výklad
• – | | –2,5 min
2 min
0,5 min
Přílohy: 1. zápis, doplněný o vlastní teoretické poznámky
2. vyplněná cvičení z pracovního sešitu, doplněná o poznámky
3. obrázky z ppt prezentace
Vlastní závěrečné zhodnocení:
6. A – čas vyšel poměrně příznivě k uskutečnění základního plánu
– navzdory stále poněkud neukázněných žáků bylo téma hodiny pro třídu poměrně atraktivní a projevovali vyšší zájem i aktivitu, mnohdy se mezi sebou především také aktivně překřikovali tak, že nebylo slyšet jednoho přes druhého; při samostatné práci někteří žáci silně namítali, samozřejmě určití dotyční neměli pracovní sešity, většina však sama, s menší či větší pomocí zvládla úlohu vypracovat
– cíle byly protentokrát naplněny o poznání lépe, šlo si povšimnout u žáků jejich pochopení, že téma dané hodiny bylo pro ně jedno z nejvyužitelnějších do běžného života a určitě si většina z toho dosti odnesla, což mi bylo prokázáno ve fázi aplikace