Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




(6) 10. a 11. Příprava na hodinu - Houby - zástupci hub s plodnicí

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.88 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

• úkol:

Uveďte u jednotlivých obrázků v prezentaci,
zda jde o houbu jedovatou, nejedlou nebo jedlou. Pokud možno uvádějte i jejich poznávací.

• odpovídají na položené otázky a úkoly z paměti nebo s pomocí svých zápisků z minulých hodin, případně učebnice

• poslouchají, zapisují si do sešitu, sledují obrázky v prezentaci, odpovídají na položené otázky a úkoly; případně reagují, když jim není něco srozumitelné

• poslouchají, vyhledávají potřebné informace v učebnici, doplňují si řešení úlohy 1 v pracovním sešitu; případně reagují, když jim není něco srozumitelné nebo odpovídají na položené doplňující otázky

- postupně sdělují svá řešení úlohy 1 z prac. sešitu, v případě nesprávného řešení jeho oprava popřípadě i jinými žáky

• pozorují v prezentaci jednotlivé obrázky zástupců hub s plodnicí a uvádějí, zda jde o houbu jedovatou, nejedlou nebo jedlou; případně uvádějí poznávací znaky daných hub

• rozhovor opakovací

• výklad, vysvětlování, popis, rozhovor vyvozovací, grafické činnosti, projekce statická, pozorování

• vysvětlování, práce s učebnicí, s pracovním sešitem, pozorování, popis, rozhovor vyvozovací, grafické činnosti, diskuse

• projekce statická, rozhovor zjišťovací

• – | | –

• – | | –

• hromadná

- samost. práce

- frontální

• hromadná
– frontální

5 min

20 min

7 min

3 min

• sešity žáků, případně učebnice

• tabule s křídou,

sešity žáků,

psací potřeby, prostředky k prezentaci

• učebnice, pracovní sešity, psací potřeby, tabule s křídou

• učební materiály žáků, prostředky
k prezentaci

Závěr

5 min

• celkové zhodnocení aktivity žáků

• informování o tématu další hodiny
(kvasinky, plísně)

• rozloučení se s žáky

• poslouchají

• – | | –

• loučí se, balí se

• popis

• výklad

• – | | –

2,5 min

2 min

0,5 min


Přílohy:
1. zápis, doplněný o vlastní teoretické poznámky

2. vyplněná cvičení z pracovního sešitu, doplněná o poznámky

3. obrázky z ppt prezentace

Vlastní závěrečné zhodnocení:

6. A – čas vyšel poměrně příznivě k uskutečnění základního plánu

– navzdory stále poněkud neukázněných žáků bylo téma hodiny pro třídu poměrně atraktivní a projevovali vyšší zájem i aktivitu, mnohdy se mezi sebou především také aktivně překřikovali tak, že nebylo slyšet jednoho přes druhého; při samostatné práci někteří žáci silně namítali, samozřejmě určití dotyční neměli pracovní sešity, většina však sama, s menší či větší pomocí zvládla úlohu vypracovat

– cíle byly protentokrát naplněny o poznání lépe, šlo si povšimnout u žáků jejich pochopení, že téma dané hodiny bylo pro ně jedno z nejvyužitelnějších do běžného života a určitě si většina z toho dosti odnesla, což mi bylo prokázáno ve fázi aplikace

Témata, do kterých materiál patří