Matematika - přípravy na hodinu k odevzdání
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
-
Úvod a organizace ……. cca 2 minuty
-
Samostatná práce žáků řešit slovní úlohy z pracovního listu obsahující celkem 5 úloh, z toho 1 matematický model, 2 slovní úlohy a 2 logické úlohy. Každý pracuje svým tempem, pořadí úloh, které řeší, si volí dle vlastní vůle. Nemusí se dostat ke všem úlohám a u některých úloh se může jen pokusit zamyslet se nad jejich řešení.
…… cca 20 minut
3. Společné postupné uvádění možných řešení jednotlivých úloh a diskuse nad nimi.
……. zbytek hodiny (cca 23 minut)
Reflexe hodiny:
Děti úlohy poněkud značně zaujaly. Během samostatné práce jsem se snažil hodně obcházet celou třídu a sledovat jak pracují jednotliví žáci. Zde se velice dobře ukázala variabilita ve způsobech uvažování, tempu a způsobu práce žáků. Samozřejmě se zde našli žáci, kteří během práce uvažovali poněkud nahlas či doslova si vynucovali pozornost a okamžitou zpětnou vazbu. Mnozí z nich se neustále mezi sebou bavili, rovněž nejen o matematice, tudíž jsem je musel napomínat, často opakovaně. Během rozboru řešení úloh a diskuse se svým způsobem poměrně vhodně zapojovali všichni, tedy jak žáci, kteří byli u tabule, tak žáci v lavicích. Mě osobně tato hodina s žáky velice bavila, představivost a humor některých žáků způsobuje opravdu jedinečný zážitek. S těmito žáky se opravdu dá pracovat dosti rychle, společně jsme se stihli dobrat ke čtyřem úlohám z pěti. Jelikož jsem si v této hodině dal poněkud, dle mého dojmu, volnější cíle, nešlo zde toho celkově ani moc pokazit a celkový pocit z této hodiny mám velice kladný.