Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




17. Alternativní vzdělávání

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (26.93 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Zdravá škola:

směr vybudován na základě péče o zdravé klima školy, mezilidské vztahy a vztahy školy k okolí. Podstatou je vytvoření zdravého prostředí ve škole, výchova ke zdravým životním návykům a chování.

Vzdělávací program Začít spolu:

zdůrazňuje individuální přístup k dítěti, partnerství rodiny, školy a širší společnosti v oblasti výchovy a vzdělávání. Prosazuje inkluzi dětí se speciálními potřebami. Klade důraz na podnětné prostředí - netradiční členění třídy do center aktivit, kooperativní učení, projektové vyučování a integrovanou tématickou výuku. Již od MŠ se úspěšně pracuje se sebehodnocením (portfolio a IVP) dětí, což posiluje pozitivní motivaci dětí k aktivnímu a samostatnému učení.

Čtením a psaním ke kritickému myšlení:

Učitelé získávají konkrétní praktické metody, techniky a strategie sestavené v otevřený, ale efektivní systém použitelný přímo ve škole. Zdůrazňuje, že k ovládnutí nových výukových přístupů je důležité přímé prožití učebních činností a jejich následná analýza. Postaven na nejnovějších poznatcích pedagogických a psychologických výzkumů.

Integrovaná tematická výuka:

propojování učiva, poznatků a informací a o společnou výchovu a vyučování dětí postižených i zdravých. Snahou je vytvořit prostředí inspirující dítě k učení.

Program Dokážu to?

celostátní pedagogický projekt, cílem je prevence patologických jevů. Nástrojem prevence je osobnostní a sociální výchova a budování zdravého školního klimatu. Projekt prevenci nepojímá odděleně, ale v kontextu rozvoje celé osobnosti. Na realizaci se podílí tým složený z manažerů, odborných garantů, lektorů a dalších spolupracovníků, kteří dbají o to, aby myšlenky i metody v rámci projektu používané byly v souladu s aktuálními trendy v oblasti českého školství.

Individuální a domácí vzdělávání:

vzdělávání žáka 1 učitelem. Žák je vzděláván doma vlastními rodiči nebo rodiči spolupracujícími v rámci svépomocné skupiny. Do školy dochází pouze skládat státem předepsané zkoušky

e – learning:

elektronické učení, druhy učení podporované počítačem s vyuţitím moderních technologií, hl. u distančního vzdělávání, podnikového vzdělávání,…

kooperativní vyučování:

založené na spolupráci osob při řešení složitějších úloh. Řešitelé jsou vedeni k tomu, aby si dokázali rozdělit sociální role, naplánovat si celou činnost, rozdělit si dílčí úkoly, naučit se radit si, pomáhat, sledovat úsilí, kontrolovat jeden druhého, řešit spory,…

projektové vyučování:

založené na projektové metodě = vyučovací metoda jíţ jsou žáci vedeni k řešení komplexních problémů a získávání zkušeností praktickou činností a experimentováním.

Škola hrou

Komenský o hře říká, že je to „metoda libá―. Hru si dítě velmi často spojí s příjemnými prožitky. Tato „libost― je pravděpodobně jedním z hlavních motivů pro dítě hra je zábava, ale i poučení – jakákoliv dobře vedená hra má tu moc, že i ty nejprotivnější povinnosti dovede obrátit v potěšení. škola hrou – něco, co dítě hravě a s radostným zaujetím zvládá

Témata, do kterých materiál patří