Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




430115-Sikora_Daniel-Daniel_Sikora_Ukol_1_-_POJETI_ZAKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (201.24 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Daniel Sikora 

(UČO: 430115, Seminární skupina: 02 liché úterý 13:55 – 15:35) 

Pojetí žáka 

Jak přemýšlím o žákovi? 

Jaká je moje představa o úspěšném žákovi? 

Jak vidím svůj vztah a přístup k žákovi? 

Mám-li se zamyslet nad tím, co se mi vybaví, když se řekne žák, zřejmě si mohu 

představit jakéhokoliv žáka chci, a to buď někoho koho dobře znám, nebo někoho koho jsem 

si zapamatoval jen z vidění díky tomu, že na mě nějak významněji zapůsobil, nebo si mohu 

představit nějaký můj zcela specifický jakýsi obraz žáka, a to ještě zcela různými způsoby. To 

co zde právě popíšu, může být klidně považováno třeba jako nějaký mix všeho možného. 

Žáka vnímám jako jakousi bytost, dá se ji vnímat klidně svým způsobem už jako dítě 

z mateřské školy, ale spíš si pod tím slovem představím hlavně školáka základní školy. Na 

střední škole sice taky někdy mohu vnímat vzdělávané osoby jako žáky, však tam mi už více 

přijde možná lepší označení „studenti“, byť tak pak vnímám hlavně studenty vysoké školy. 

Žáka vnímám jako samozřejmě plnohodnotnou svobodnou lidskou velmi složitou 

osobnost, jež je potřeba rozvíjet po všech stránkách, byť by bylo nejspíš nejlepší každého 

rozvíjet právě po té stránce, pro niž má pravděpodobně nejlepší dispozice. Žák je člověk, či 

spíše hlavně dítě, jež vnímám jako plnohodnotného vyvíjecí se lidskou bytost, se svými 

potřebami jak biologickými, sociálně-kulturními, tak psychologicko-emociálními. K žákovi 

nechci přistupovat jako k nějakému robotu, jež přijímá jakési podněty, ke každému je třeba 

jakýsi zvláštní cit, byť již podle jakési sociální atmosféry, tak i podle samotného konkrétního 

Témata, do kterých materiál patří