430115-Sikora_Daniel-Daniel_Sikora_Ukol_1_-_POJETI_ZAKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
individua. Když já byl žákem základní školy, bohužel jsem si často připadal jako něco mezi
robotem a ovcí v davu, a právě proto bych se asi spíš radši chtěl pokusit, aby se tak radši
žádné dítě, žák, necítilo. Byť se může třeba někdy zdát jak jsou žáci, ale i my všichni lidé,
velice racionální, já vím, že tomu tak není, vím že na nás působí emoční vlivy opravdu
značně, zvlášť na děti, a zvlášť na děti jež přicházejí do puberty. Hlavně takoví žáci, vím, že
dokážou velice dobře vycítit jaký má učitel obecně vztah k žákům. Pokud učiteli jde hlavně o
předání učiva a nehledí pozitivní sociální klima a pozitivní lidské vztahy, pak, alespoň podle
mě, obvykle opravdu nemusí být vůbec žáky oblíben a je větší riziko, že mohou v jeho
interakci s alespoň s některými z žáků nastat i velmi nehezké potíže.
Co se týče mé představy úspěšného žáka? Říkám si, co to znamená slovo úspěšný?
Možná i toto slovo může být pojímáno jak pro koho. Je žák úspěšný jen, když to o něm lidé
kolem říkají? Řekl bych, že to může být různé. Pak zde také mohou hrát roli různé „stupně“
úspěšnosti atd. Žák může být úspěšný např. jen v některém předmětu či v některých
předmětech, např. v matematice, v nějakých přírodních či humanitních vědách, v umění.. atd.
A co když je žák brán okolím jako úspěšný, ale on se tak necítí? Taky možnost. Nebo naopak,
žák si nepřipadá jako úspěšný, stále se nějak může podceňovat z nejrůznějších příčin, přitom
může být úspěšný i po více stránkách, než by se jen o něm dalo zjistit. A co vlastně měří