Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




430115-Sikora_Daniel-Daniel_Sikora_Ukol_1_-_POJETI_ZAKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (201.24 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

individua. Když já byl žákem základní školy, bohužel jsem si často připadal jako něco mezi 

robotem a ovcí v davu, a právě proto bych se asi spíš radši chtěl pokusit, aby se tak radši 

žádné dítě, žák, necítilo. Byť se může třeba někdy zdát jak jsou žáci, ale i my všichni lidé, 

velice racionální, já vím, že tomu tak není, vím že na nás působí emoční vlivy opravdu 

značně, zvlášť na děti, a zvlášť na děti jež přicházejí do puberty. Hlavně takoví žáci, vím, že 

dokážou velice dobře vycítit jaký má učitel obecně vztah k žákům. Pokud učiteli jde hlavně o 

předání učiva a nehledí pozitivní sociální klima a pozitivní lidské vztahy, pak, alespoň podle 

mě, obvykle opravdu nemusí být vůbec žáky oblíben a je větší riziko, že mohou v jeho 

interakci s alespoň s některými z žáků nastat i velmi nehezké potíže. 

Co se týče mé představy úspěšného žáka? Říkám si, co to znamená slovo úspěšný? 

Možná i toto slovo může být pojímáno jak pro koho. Je žák úspěšný jen, když to o něm lidé 

kolem říkají? Řekl bych, že to může být různé. Pak zde také mohou hrát roli různé „stupně“ 

úspěšnosti atd. Žák může být úspěšný např. jen v některém předmětu či v některých 

předmětech, např. v matematice, v nějakých přírodních či humanitních vědách, v umění.. atd. 

A co když je žák brán okolím jako úspěšný, ale on se tak necítí? Taky možnost. Nebo naopak, 

žák si nepřipadá jako úspěšný, stále se nějak může podceňovat z nejrůznějších příčin, přitom 

může být úspěšný i po více stránkách, než by se jen o něm dalo zjistit. A co vlastně měří 

Témata, do kterých materiál patří