430115-Sikora_Daniel-Daniel_Sikora_Ukol_1_-_POJETI_ZAKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
úspěch? Je to opravdu jen škola nebo snad rodiče či jiní aktéři rodiny či rodina celá, nebo
snad sousedé..? Podle mě je žák dostatečně úspěšný asi hlavně, když dokáže sám sebe
hodnotit přiměřeně kladně. Jsou žáci, kteří mají několik papírů na to, že jsou úspěšní či nadaní
v kdečem, přitom stále mají potřebu si něco dokazovat, byť někteří prostě jen proto, že ví, že
úspěšní opravdu jsou a chtějí být prostě lepší, to sice mnohdy nevím proč, ale může být. Jsou
však i žáci, kteří se snaží jsou v určitých věcech už tak šikovní, ale stále se snaží být lepší,
avšak stále se jako úspěšní necítí. – Možná toto právě může být částečně i můj případ.
Nicméně podle mě úspěšnost záleží ne jen na vědomostech a dovednostech, ale i na celkovém
chování, charakteru. Je člověk úspěšný, když má skvělé dovednosti v nějakých školních
předmětech, ale přitom se chová zle, sobecky a nebo páchá nějaké skryté zlo? A co když je
člověk chytrý, hodný, ale má problém s kultivovaností v chování, ale má dobré srdce?- Lze i
toto považovat jako úspěšnost a oceňovat to? Ne vždy je tedy výraz „úspěšný“ jasný a ne
vždy jde úspěšnost vidět.
Svůj vztah a přístup k žákovi jsem již v podstatě popisoval v rámci první otázky. Byť to
klidně někdy aji může někdy vypadat, žáka se snažím brát jako lidskou plnohodnotnou
osobnost, jež je jakousi složitou biologickou, sociálně-kulturní i psychologicko-emociální
individuální, zcela jedinečnou bytostí. Jestliže učitelství beru jako jakési své životní poslání,
obnášelo by, aby bylo mou snahou tyto jedinečné bytosti rozvíjet nejlépe po všech stránkách