425344-Pimkova_Sabina-ITV_zprava
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
demonstrace proložena výkladem, případně rozhovorem na dané téma (zda šlo o rozhovor nebo výklad
záleželo na aktivitě a motivovanosti skupiny) a na závěr si každý mohl vytvořit vlastní krev a zkusit ošetření
krvácení. Na tomto stanovišti obvykle zbýval čas, který ovšem učitelé obratně využili k rozhovoru v širším
pohledu vztaženému k probíranému učivo, přičemž téma rozhovoru vyplynulo z předchozí konverzace
s žáky. Stanoviště chemie pracovalo nejprve s celou skupinou, kdy si každý sám vytvořil chemikovu
zahrádku. Druhý pokus byla Nenewtonova kapalina, se kterou si žáci velmi dlouho hráli. V této části byli
žáci rozděleni do dvou menších skupin. Vzhledem k dostatku času se nejprve probírala teorie, poté došlo
na zajímavosti a poslední minuty aktivity zbyl čas na nenáročnou konverzaci o škole. Z tohoto stanoviště
si žáci kromě znalostí odnesli i každý svou chemikovu zahrádku. Stanoviště fyziky pracovalo po celou dobu
s celou skupinou. Jeden vyučující prováděl pokusy, druhý korigoval skupinu a asistoval. Žákům byly nejprve
demonstračně předvedeny oba pokusy, poté se vrátili do třídy a začali vytvářet raketu vlastní, kterou
12
si různě zdobili a poté ji mohli jít na chodbu zase odpálit. Vše bylo zorganizované tak, aby stanoviště
na výrobu raket bylo hned u dveří třídy, stejně tak jako umyvadlo a odpal raket probíhal kousek od dveří,