425344-Pimkova_Sabina-ITV_zprava
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
zeměpisu by mohlo zapřemýšlet nad nějakým pokusem nebo videem, které by žáky více namotivovalo
k práci. Je třeba se ze vzniklých chyb či nedostatků poučit a pro příště je doladit.
Dalším občasným problémem byla kázeň a nedostatečná chuť spolupracovat (obzvláště v úvodu
a v závěru), což je v deváté třídě naprosto standardní, přesto si učitelé poradili a žádný výrazný konflikt
13
nevznikl. Tyto komplikace se projevily především při počátečním a koncovém brainstormingu, který tedy
neměl takový výsledek, jaký byl zamýšlen.
Poučení pro příště vyplynulo také z tvorby skupin. Vzhledem k tomu, že se mnoho žáků nedostavilo
(z 37 žáků pouze 25), do podrobna vymyšlené skupiny přestaly dávat plánovaný smysl. Operativně jsme
se rozhodli, že raději ponecháme skupiny tak, jak vznikly (nerovnoměrné co do počtu žáků), abychom
náhodou nenamíchali v rychlosti žáky vyloženě nepřiměřeně k pokynům. Přes všechno se učitelé
na stanovištích se vzniklou situací vypořádali velmi dobře. Důležité je, že se nám výsledná práce a soužití
obou tříd nezdály natolik zlé, aby se nemohli žáci obou tříd namíchat. Z tohoto důvodu se nám velmi
dlouhá příprava, kterou jsme věnovali tvorbě skupin, jeví zbytečná. Na stranu druhou, alespoň měli žáci