Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




425344-Pimkova_Sabina-ITV_zprava

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.96 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

zeměpisu  by mohlo  zapřemýšlet  nad  nějakým  pokusem  nebo  videem,  které  by  žáky  více  namotivovalo 

k práci. Je třeba se ze vzniklých chyb či nedostatků poučit a pro příště je doladit. 

Dalším  občasným  problémem  byla  kázeň  a  nedostatečná  chuť  spolupracovat  (obzvláště  v úvodu 

a v závěru),  což  je v deváté  třídě  naprosto  standardní,  přesto  si  učitelé  poradili  a  žádný  výrazný  konflikt 

13 

nevznikl.  Tyto  komplikace  se  projevily  především  při  počátečním  a  koncovém  brainstormingu,  který  tedy 

neměl takový výsledek, jaký byl zamýšlen.   

Poučení  pro  příště  vyplynulo  také  z tvorby  skupin.  Vzhledem  k tomu,  že  se  mnoho  žáků  nedostavilo 

(z 37 žáků  pouze  25),  do  podrobna  vymyšlené  skupiny  přestaly  dávat  plánovaný  smysl.  Operativně  jsme 

se rozhodli,  že  raději  ponecháme  skupiny  tak,  jak  vznikly  (nerovnoměrné  co  do  počtu  žáků),  abychom 

náhodou  nenamíchali  v rychlosti  žáky  vyloženě  nepřiměřeně  k pokynům.  Přes  všechno  se  učitelé 

na stanovištích se vzniklou situací vypořádali velmi dobře.  Důležité je, že se nám výsledná práce a soužití 

obou  tříd  nezdály  natolik  zlé,  aby  se  nemohli  žáci  obou  tříd  namíchat.  Z tohoto  důvodu  se nám  velmi 

dlouhá  příprava,  kterou  jsme  věnovali  tvorbě  skupin,  jeví  zbytečná.  Na  stranu  druhou,  alespoň  měli  žáci 

Témata, do kterých materiál patří