425344-Pimkova_Sabina-ITV_zprava
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Psací potřeby,
pastelky,
slepé mapy
Sopky, tácy,
soda,
potravinářské
barvivo, ocet,
lžička
thiokyanatan
draselný (10 %),
síran
železitý
(10%),
plastový
nůž,
obvazy,
obinadla, kelímky,
papírové
ubrousky, sterilní
krytí, kosmetické
tampony
5 min.
5 min.
8 min.
12
min.
6 min.
2 min.
7 min.
6 min.
3 min.
6 min.
10
Stanoviště chemie Učitel nachystá potřebné pomůcky.
Žáci jsou v jedné skupině. Každý z žáků se věnuje
stejnému pokusu – Chemikova zahrádka. Učitel pokládá
otázky žákům: Z čeho je vyrobeno sklo? (Jaký chemický
prvek sklo obsahuje)? Kde se v běžném životě můžeme
setkat s vodním sklem?
Učitel uvede příklady využití vodního skla.
Učitel před žáky vytvoří chemikovu zahrádku. Do
nádoby nalije vodní sklo a vodu v poměru 1:1 a
promíchá. Následně přidá jednotlivé krystaly solí
křemičitanů.
Každý žák si sám připraví roztok, do kterého mu jsou
vloženy krystaly. Žák pozoruje růst krystalů.
Úklid pomůcek a pracoviště.
Učitel nachystá potřebné pomůcky.
Žáci jsou rozděleni na 2 skupiny. Každá ze skupin se
věnuje stejnému pokusu – Nenewtonoská kapalina.
Učitel pokládá žákům otázky: Znáte nenewtonovskou
kapalinu? Co to znamená?
Učitel uvede příklady.
Učitel před žáky vytvoří nenewtonovskou kapalinu. Do
misky přidá škrob a vodu v poměru 2:1 a promíchá.
Žáci pracují s nenewtonovskou kapalinou. Zkouší na ni
vyvíjet tlak (údery kladivem, pěstí, tvoření kuličky).
Úklid pomůcek a pracoviště.