Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




425344-Pimkova_Sabina-ITV_zprava

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.96 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Psací potřeby, 
pastelky, 
slepé mapy 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sopky,  tácy, 
soda, 
potravinářské 
barvivo,  ocet, 
lžička 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
thiokyanatan 
draselný  (10  %), 
síran 

železitý 

(10%), 

plastový 

nůž, 

obvazy, 

obinadla,  kelímky, 
papírové 
ubrousky,  sterilní 
krytí,  kosmetické 
tampony 
 

 
 
 
5 min. 
 
 
 
 
 
 
5 min. 
 
 
 
 
 
 
 
8 min. 
 
 
 
 
 
12 
min. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6 min. 
 
 
 
 
2 min. 
 
 
7 min. 
 
 
 
 
6 min. 
 
 
 
3 min. 
 
 
6 min. 
 
 
 
 

10 

 
Stanoviště chemie Učitel nachystá potřebné pomůcky. 
 
 
Žáci  jsou  v jedné  skupině.  Každý  z žáků  se  věnuje 
stejnému pokusu – Chemikova zahrádka. Učitel pokládá 
otázky žákům: Z čeho je vyrobeno sklo? (Jaký chemický 
prvek sklo obsahuje)? Kde se v běžném životě můžeme 
setkat s vodním sklem? 
 
Učitel uvede příklady využití vodního skla. 
 
 
Učitel  před  žáky  vytvoří  chemikovu  zahrádku.  Do 
nádoby  nalije  vodní  sklo  a  vodu  v poměru  1:1  a 
promíchá.  Následně  přidá  jednotlivé  krystaly  solí 
křemičitanů.  
 
Každý  žák  si  sám  připraví  roztok,  do  kterého  mu  jsou 
vloženy krystaly. Žák pozoruje růst krystalů. 
 
Úklid pomůcek a pracoviště. 
 
 
 
Učitel nachystá potřebné pomůcky. 
 
Žáci  jsou  rozděleni  na  2  skupiny.  Každá  ze  skupin  se 
věnuje stejnému pokusu – Nenewtonoská kapalina. 
Učitel  pokládá  žákům  otázky:  Znáte  nenewtonovskou 
kapalinu? Co to znamená?  
 
Učitel uvede příklady. 
 
 
Učitel  před  žáky  vytvoří  nenewtonovskou  kapalinu.  Do 
misky přidá škrob a vodu v poměru 2:1 a promíchá. 
 
Žáci  pracují  s nenewtonovskou  kapalinou.  Zkouší  na  ni 
vyvíjet tlak (údery kladivem, pěstí, tvoření kuličky). 
 
Úklid pomůcek a pracoviště. 

Témata, do kterých materiál patří