Zkouška - shrnutí na 58 stran
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Média
V druhé polovině 20. století se díky moderní komunikaci, globalizaci a satelitní komunikaci šířila americká kultura,
televizní seriály, filmy a moderní hudba do celého světa. Díky stále většímu počtu diváků se tak Hollywood a další filmová
studia v USA stala centrem nejen americké ale i světové televizní zábavy a získala tak vliv na celý svět. V Evropě se
objevily filmové žánry zcela nečekané, např. akční filmy či situační komedie. I americká hudba ovlivnila styl a směr
moderní hudby nejprve evropské a poté i celosvětové.
Vlády v některých zemích (například Írán) se snaží vliv amerikanizace potlačit zákazy, tato opatření jsou však
považována za nedemokratický akt. Tendence k omezování vlivu amerických pořadů se objevují i v Evropské unii. Ta
určuje ve veřejnoprávních médiích vysílajících na území členských států EU podíl mezi domácí a ostatní tvorbou, a to za
účelem podpory vlastní tvorby.
Za nejamerikanizovanější zemi v Evropě se považuje tradičně Norsko následované Finskem.
Obchod
Kromě médií je amerikanizace spojená ještě se změnou původně amerických firem v nadnárodní. Spojené státy jako
ekonomicky nejsilnější země na světě vyváží veliké množství zboží i technologií. Společnosti jako McDonald's, Coca-Cola,
Google či Microsoft se velmi úspěšně rozšířily do všech koutů světa, ve všech zemích dodržují téměř stejnou firemní
kulturu, která vychází právě z té americké.
Evropeizace
o
řada jevů a procesů probíhajících v dnešní Evropě, žádná ucelená definice
o
protože evropeizace nemá přesný obsah, někteří argumentují (např. Kassim, 2000), že je neplodné
používat tento pojem jako teoretickou inovaci