Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Vypracované otázky ke zkoušce 2018

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (102.53 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- McManus – 7 základních ekonomických vztahů:

  1. investoři a mateřská společnost – investoři očekávají finanční zisk, vliv nebo prestiž

  2. mateřská společnost a média – mateřská společnost rozděluje finanční prostředky, ustavuje politiku média a vybírá nejvyšší vedení společnosti, může odvádět zisky média

  3. média a zpravodajská redakce – vedení média najímá šéfredaktora, stanovuje rozpočet, cílovou skupinu a obecnější zpravodajskou politiku

  4. zpravodajské zdroje a zpravodajská redakce – z perspektivy směny spolupracují informační zdroje

s reportéry, dokud věří, že jejich myšlenky získají zvýhodňující přístup k veřejnosti

  1. inzerenti a média – inzerenti platí za pozornost publik, kterou jim médium doručuje na základě statistických odhadů popisujících velikost, bohatství a věk spotřebitelů

  2. spotřebitelé zpravodajství a redakce zpravodajství – vztah je založen na směně, pozornost příjemce je směněna za informaci

  3. spotřebitelé zpráv a široká veřejnost – to, jakým způsobem jsou informace získané ze zpravodajství využitelné ve společnosti, ovlivňuje, jak příjemce vnímá médium a zda se bude ke zpravodajství média vracet

- vztah mezi médii a společností -> formulace požadavků na jejich činnost (charakter normativních teorií):

  1. představy každodenních příjemců zpráv

  2. provozní kodexy mediálních společností

  3. součást mediálního vzdělávání (mediálních pracovníků i široké veřejnosti)

  4. legislativní úpravy a regulační mechanismy spojené s fungováním regulačních orgánů

  5. profesionální mediální kritika nebo profesně etické kodexy profesních sdružení (u nás např. Syndikátu novinářů ČR)

33. Komunikace; pojem masové komunikace. Média, masová média. Typologie masových médií.

- komunikace = přenos informací pomocí jazyka – důraz na ovlivnění obsahu zprávy během přenosu od sdělovatele k příjemci informace (informační šum)

- sdělování informací (slovní/nonverbální):

  • intelektuální – důraz na objektivnost sdělení

  • emotivní

- komunikace slouží k řešení základních problémů a rozvíjení aktivit života lidské společnosti -> zprostředkovává koordinaci aktivit mezi lidmi, oživuje zkušenosti z minulosti, umožňuje plánování budoucnosti, překonává izolovanost jedinců, spolupůsobí při socializaci člověka a rozšiřuje lidské vědění

- masová společnost (název od 19.stol.) – centralizace byrokratického státu, odcizování člověka od jeho prvotních sociálních skupin (rodina, obec), nárůst snahy najít si novou identifikaci s velkými sociálními skupinami (rasa, národ -> vznik moderního nacionalismu), ztráta pocitu zodpovědnosti jedince za činnost velkých formálních organizací, víra v rozum, neustálý vývoj k lepšímu

- masové sdělovací prostředky

- vlastníci považováni za příslušníky společenské a mocenské elity

Témata, do kterých materiál patří