Vypracované otázky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
služební zákon upravuje:
• právní poměry zaměstnanců vykonávajících ve správních úřadech státní správu jako
službu, kterou Česká republika poskytuje veřejnosti
• organizační věci státní služby: přípravu fyzických osob na službu, služební vztahy
státních zaměstnanců ve správních úřadech, odměňování těchto osob, nestanoví-li
zvláštní právní předpis jinak, řízení ve věcech služby, odměňování ostatních
zaměstnanců v pracovním poměru ve správních úřadech,
• organizační věci vztahující se k zaměstnávání těchto zaměstnanců
-
služební zákon by měl nabýt úplné účinnosti dnem 1. ledna 2015, s výjimkou některých
ustanovení, která nabyla účinnosti dnem vyhlášení.
70. Zvláštnosti normotvorby výkonných orgánů a prostředky k její kontrole.
Normotvorba vlády ČR
a.
-
výslovně je Ústavou upravena nařizovací pravomoc vlády (čl. 78) v podobě vydávání nařízení
– jedná se o podzákonnou normotvorbu
-
výlučným oprávněním vlády je iniciativa ve věci zákonných opatření (čl. 33 odst. 1), zákona o
státním rozpočtu a návrhu státního závěrečného účtu (čl. 42 odst. 1)
-
vláda má zákonodárnou iniciativu (čl. 41 odst. 2 Ústavy ČR) a vyjadřuje se k zákonům do 30
dnů od doručení
-
vláda může vydávat nařízení kdykoli to uzná z hlediska své odpovědnosti za provádění
konkrétního zákona za potřebné – nařízení provádí a konkretizuje zákon
-
normotvorná činnost vlády se řídí Legislativními pravidly vlády, vláda též přijala Metodické
pokyny pro zajišťování prací při plnění legislativních závazků vyplývajících z členství České
republiky v Evropské unii (z roku 2005) - stanovuje postup ministerstev a ostatních orgánů
státní správy (dále jen „orgány státní správy“) při plnění těchto závazků