Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PDV - Syllaby

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (39.25 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

C) Zánik ochrany

6) Jakým způsobem může ochranná známka zaniknout? Co je to tzv. obnova zápisu.

7) Jaký je rozdíl mezi zrušením a neplatností ochranné známky.

D) Úkoly

8) Kolik platných ochranných známek má společnost Škoda Auto, a.s. zapsáno pro území ČR? Které z těchto známek jsou národní, které mezinárodní a které unijní?

9) Kdo je vlastníkem slovních ochranných známek Kofola, Starobrno a Velkopopovický kozel?

E) Příklad

10) Kolega Jiří Bílý programuje online hru a rád by si k ní zaregistroval grafickou ochrannou známku pro ČR sestávající z tří hvězd a slova „STRANKSTAR“. Poprosil Vás o pomoc a zplnomocnil Vás k přihlášení ochranné známky. Vyplňte příslušný formulář.

11) Nakreslete časovou osu řízení o zápisu uvedené ochranné známky a vysvětlete na ní tyto principy: priorita, publicita, teritorialita, časová omezenost práv.

F) Otázky související s rozhodnutími ÚPV ohledně ochranné známky NATELO (O-494245, O-497410)

12) Jaká kritéria používá ÚPV pro podobnost označení?

13) Jak se liší porovnání označení ze strany Úřadu v obou případech?

5. seminář – Ochrana designu

Ochrana designu • databáze designů (rešerše), přihláška průmyslového vzoru, výmaz průmyslového vzoru; komunitární ochrana; řešení příkladů a rozbor vybraných judikátů

Vymezení pojmových znaků

Design - pojem je užíván při popisu vnějšího vzhledu výrobků určených k prodeji (tj. nábytek, automobily, modní doplňky, elektronika apod.) nebo sloužících k propagaci těchto výrobků, služeb či určitých zejména hospodářsky činných subjektů (logotypy, webové stránky, propagační letáky, materiály, apod.).

Pojem design můžeme tedy vymezit těmito znaky:

  1. Vnímatelnost zrakem;

    • užíváme-li slovo design při popisu vnějšího vzhledu výrobků nebo materiálů sloužících k jejich propagaci, je vnímatelnost zrakem nezbytným pojmovým znakem;

  2. Zachycení v hmotném předmětu;

    • tento znak částečně souvisí s požadavkem zrakové vnímatelnosti; aby mohl určitý předmět působit na náš zrak je nezbytné, aby byl zachycen v zrakem vnímatelné formě, tedy na hmotném předmětu;

    • není nutné, aby byl vnější vzhled předmětu vnímatelný i jiným smyslem (zejména hmatem); vzhled propagačních tiskovin nebo webových stránek je designem, který může být zachycen na monitoru počítače, displeji telefonu, tabletu, papíře apod.;

  3. Snaha o vyvolání vizuálně přízenivého dojmu;

    • snaha designéra je zapůsobit na naše zrakové smysly a zejména tedy vyvolat v nás příznivý estetický zážitek (dojem);

    • desgin je úzce propojen s hospodářskou činností; výsledkem činnosti designéra je ozvláštněný produkt, který má plnit užitnou funkci, a to:

      1. výrobek - cílem je zapůsobit designem estetické cítění potencionálních zákazníků a vyvolat v nich zájem o případnou koupi výrobku;

      2. jiný produkt, který má sloužit k propagaci ziskové i neziskové činnosti určitého subjektu – cílem je zatraktivnit sujekt v očích veřejnosti, případně občanům uživatelsky zpříjemnit činnost orgánů veřejné moci;

Témata, do kterých materiál patří