Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Seminární práce - ZS 2017

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (654.46 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Dramatika je založena na principu psychosomatické jednoty člověka, tj. jednoty jeho vnitřního světa s tělem. (Machková, 2007)

  • V inscenaci Divoká kachna bylo příkladem psychosomatické jednoty to, jak Gina byla nešťastná z toho, že jí odchází manžel, kterého miluje.

  • V lekci dramatické výchovy (hodina na téma Daidalos a Íkaros) bylo příkladem psychosomatické jednoty to, jak učitelka hrála svědka u výslechu, protože byla naštvaná, že ji podezíráme (výrazový prostředek byl totožný s tvůrcem).

Prožívání

  • Souhrn psychických procesů a stavů, jako vjemy, představy, emoce (city), procesy řešení problémů, rozhodování, vybavování z paměti, atp. (jde o širší pojem, než běžně rozumíme). (Hrubý, 2006)

  • V inscenaci Divoká kachna bylo příkladem prožívání to, že každý herec se vžil do role, kterou měl určenou (např. Lukáš Šveda se vžil do role Pettersena).

  • V lekci dramatické výchovy (hodina na téma A. S. Exupéry) bylo příkladem prožívání to, že jsme se vžili do role Antoina a chvíli jsme žili jako on (skládali jsme letadlo, létali s letadlem, tvrdili jsme mamince, že jsme se učili).

Role

  • Chování, které je pro jedince v určitém postavení vhodné a žádoucí, jde o předpokládaný způsob chování jedince v určité sociální situaci, pro kterou je dána konkrétní společenská norma. Role podléhá společenské kontrole. Skládá se z vnějších znaků (účes, oblečení, gesta) a vnitřních (přesvědčení, cítění, pohnutky). Role je chápana jako úkol pro herce. Dělí se na hlavní a vedlejší. (Slovník JAMU, 2011)

  • V inscenaci Divoká kachna bylo příkladem role to, že každý herec měl ztvárnit určitou postavu. Navíc se tam objevilo i to, že dva herci měli dvojroli, což znamená že hráli v jednom představení dvě postavy. Např. Petr Panzenberger hrál doktora Rellinga a prvního hosta a Šimon Krupa hrál druhého hosta a teologa Molvika.

  • V lekci dramatické výchovy (hodina na téma Daidalos a Íkaros) byla příkladem role např. role otce, role učně či role syna.

Sdělení

  • Součást procesu inscenační tvorby a jeho vyvrcholením a pověřením je sdělení divákům. Divadelní sdělení je tedy produktem v etapě procesu inscenační tvorby. Je to více či

méně fixovaný pevný inscenační tvar určený divákům. (Slovník JAMU, 2011)

  • V inscenaci Divoká kachna bylo příkladem sdělení to, že někdy je člověk se schopen i obětovat pro to, aby byl druhý šťastný.

  • V lekci dramatické výchovy (hodina na téma Daidalos a Íkaros) bylo příkladem sdělení např. to, že závist je to, když neradi vidíme, že slunce svítí i jiným lidem.

Situace

  • Je souhrn podnětů, jevů, objektů, osob a jejich vztahů, které se mezi nimi vytvářejí, na určitém místě a v určitém čase. Dělí se na dramatickou, fiktivní produkce, herní a jevištní.

(Slovník JAMU, 2011)

  • V inscenaci Divoká kachna bylo příkladem situace to, jak Werle se ptá Hjalmara, jestli už vyřešil situaci s Ginou, ale on mu na to odpoví že ne, že chce stále odejít a Werle mu na to odpoví, že se nesmí bát, že důkaz lásky od nevlastní dcery za chvíli dostane. V toms lyšíme výstřel a z pokoje vyjde děda, který si myslí že syn šel na lov bez něj, ale nakonec se zjistí, že Hedvika zabila sama sebe místo kachny.

  • V lekci dramatické výchovy (hodina na téma A. S. Exupéry) bylo příkladem situace to, jak Antoine seděl ve svém pokoji a skládal letadlo, když do místnosti vstoupila osoba, která se ho ptala, co dělá.

Témata, do kterých materiál patří