Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Seminární práce - ZS 2017

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (654.46 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Jednání

  • Akce, záměrné působení na okolí (jiné lidi, prostředí, věci) pro obsazení vytčeného cíle, prostředky tohoto působení mohou být různé, nejčastější je fyzické a slovní. (Richter, 2008)

  • V inscenaci Divoká kachna bylo příkladem jednání to, kdy Hedvika šla pro pistoli s vědomím, že chce zabít divokou kachnu (protože ji k tomu navedl Gregers Werle). A opakovala si to, jak to udělá, protože se ptala dědy na to, jak by to teoreticky udělal on, kdyby divokou kachnu chtěl zabít.

  • V lekci dramatické výchovy bylo příkladem jednání to, kdy matka volala Antoina k večeři a on stále nešel.

Konflikt

  • Rozpor vyhrocený až do střetu s tragickým či komickým vyústěním, v dramatu zpravidla antagonistický, nesmiřitelný. (Richter, 2008)

  • V inscenaci Divoká kachna bylo příkladem konfliktu to, jak se Gina hádala s Hjalmarem o tom, že měla poměr s podnikatelem Werle a vyhrotila se celá situace až tak daleko, že Hjalmar z rodiny odešel, protože si myslel že Hedvika není jeho dcera.

  • V lekci dramatické výchovy (hodina na téma A. S. Exupéry) bylo příkladem konfliktu to, jak Antoine mamince tvrdil, že se učil a ona mu to nevěřila a chtěla mu dát domácí vězení, pokud jí nedokáže, že to vážně umí.

Látka

  • Mimoumělecká skutečnost či umělecká předloha, která je základem nového zpracování. (Richter, 2008)

  • V inscenaci Divoká kachna nebyl příklad látky.

  • V lekci dramatické výchovy (hodina na téma Daidalos a Íkaros) bylo příkladem látky to, jak rybář (svědek) vypráví o tom, jak tou cestou každé ráno chodil na ryby k přístavu.

Metafora

  • Druh tropu, nepřímé obrazné pojmenování, přenášení významů na základě podobnosti ve vzhledu, velikosti, množství, vlastností, funkce,… apod. Nepřirovnává se, ale v zájmu nového poznání přímo nahrazuje jednu skutečnost (slovo, věc, jev) druhou z nejí oblasti. Je blízká hádance, neboť vyžaduje vnímatelovu aktivitu, za což skýtá pocit potěšení. Je prostředkem estetickým, emotivním i poznávacím nebo kognitivním. Metafora jev aktualizuje a zároveň obohacuje, rozvíjí pohled na něj. Metafora může být zároveň perifrázi, personifikací či synestezií, metonymií či ikonickou (prší listí) i symbolickou. Dá se využít jak lexikálně (slunce

vychází, moře věcí), materiálně i zvukově. (Richter, 2008)

  • V inscenaci Divoká kachna bylo příkladem metofary jak někdo řekl, že v místnosti je bahenní vzduch (myslel tím zřejmě smrad).

  • V lekci dramatické výchovy (hodina na téma Daidalos a Íkaros) nebyl příklad metafory, ale v textu, který jsme si měli nastudovat byla uvedena metafora, že úsilí a práce nesla dobré ovoce (práce měla dobré výsledky).

Motiv

  • 1. pohnutka, popud, podnět, součást motivace. 2. nejmenší tematický prvek uměleckého díla, obsahující novou informaci. Nový motiv vytváří situaci, jež je ukončena vstupem dalšího motivu. (Richter, 2008)

Témata, do kterých materiál patří