Seminární práce - ZS 2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
HRY PRO ŠEST SMYSLŮ
Tato kartotéka obsahuje kartičky, na kterých jsou různé dramatické hry, rozdělené do několika kategorií a dále podkategorií. Např. Pozornost, paměť a představivost – zraková/ sluchová/ hmatová/ pohybová/ …
Nalezneme tu hry a cvičení jak pro děti 1. stupně ZŠ, tak i pro starší děti, např. cvičení na jevištní řeč atd. Pro mladší děti např. hry na rozvoj vztahů.
Budínská, H. (2012). Hry pro šest smyslů: kartotéka pro loutkáře i neloutkaře, kteří si umějí hrát s dětmi (8 ed.). Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu.
METODIKA DRAMATICKÉ VÝCHOVY – ZÁSOBNÍK DRAMATICKÝCH HER A IMPROVIZACÍ
V první části knihy najdeme úvod, kde se dočteme např. o vzdělávání a průpravě učitele či uspořádání lekcí.
Druhá část už je více využitelná v praxi, což je zásobník her, improvizací a cvičení a najdeme zde kapitolu, která se zabývá např. tvořivostí dětí, pantomimou, či cvičením na plynulost řeči, což je u dětí primárního vzdělávání podle mě důležité.
Machková, E. (2011). Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací (12 ed.). Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu.
VYBRANÉ KAPITOLY Z DRAMATICKÉ VÝCHOVY
Kniha je přímo určena pro studenty oboru učitelství pro 1. stupeň ZŠ či vzdělávání učitelů.
Najdeme v ní mnoho praktických ukázek a rad pro začínající i pokročilé učitele.
Koťátková, S. (1998). Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha: Karolinum - nakladatelství Uni.
ÚVOD DO STUDIA DRAMATICKÉ VÝCHOVY
V knize najdeme teorii o dramatické výchově a také didaktiku a něco málo z historie.
Za každou kapitolou jsou otázky a úkoly, které čtenáře mohou inspirovat k dalšímu tvoření.
Machková, E. (2007). Úvod do studia dramatické výchovy (2.propracované vydání). Praha: NIPOS.
ZÁSOBNÍK DRAMATICKÝCH HER, CVIČENÍ A IMPROVIZACÍ
Je to příručka s různými improvizačními cvičeními či s hrami.
Najdeme zde cvičení jak improvizační, tak např. prostorová či jazyková.
Machková, E. (1990). Zásobník dramatických her, cvičení a improvizací (5. rozšířené vydání). Praha: Středočeské krajské kulturní středisko.
DĚTSKÁ TVOŘIVÁ HRA
Kniha shrnuje zkušenosti učitele dramatické výchovy, který ovlivnil podobu české dramatické výchovy.
Je zde zásobník her, cvičení a námětů pro improvizace, doplněný výkladem o podstatě a inspiračních zdrojích dramatické výchovy a o její metodice.
Mlejnek, J. (2004). Dětská tvořivá hra (2.nd ed.). Praha: IPOS.
ROZVOJ OSOBNOSTI DRAMATICKOU IMPROVIZACÍ
Jsou zde modely a příklady, které jsou založeny na tvořivosti a individuálnosti.
Cílem této knihy je rozvíjet osobnost žáka.
Way, B. (1996). Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV nakladatelství.
UVEDENÍ DO SYSTÉMU ŠKOLNÍ DRAMATIKY – DRAMATICKÁ VÝCHOVA PRO UČITELE OBECNÉ, ZÁKLADNÍ A NÁRODNÍ ŠKOLY
Je to metodická příručka pro učitele a jejím cílem je rozvoj osobnosti žáka.