MRMUV_studijni_text_final
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
sociálního vyřazení a zamezení úbytku určitých urbanistických funkcí. Je nutno
prosazovat jak rekonstrukci zanedbaných oblastí a zaostalých průmyslových
území, tak i vyvážený rozsah levné a kvalitní bytové výstavby v urbanistických
oblastech. Prostřednictvím integrace urbanistických funkcí ve městě musejí mít
všichni občané náležitý přístup k základním službám a zařízením, otevřeným
prostorům, všeobecnému i odbornému vzdělání a ke zdravotní péči. Patří sem
též zachování a rozvoj malých osázených ploch v městské zeleni, které mají
jak ekologickou, tak i významnou sociální funkci.
Dostupnost v rámci měst má významný vliv na kvalitu života, životní
prostředí a ekonomickou výkonnost. Dostupnost je nutno rozvíjet pomocí
územní lokalizační politiky, jež je kompatibilní s plánovaným využitím půdy a
dopravními plány. Cílem zde má být omezení rozšiřování měst a uplatnění
integrovaného přístupu k plánování dopravy. Tím se sníží závislost na
soukromých vozidlech a podpoří se další prostředky mobility (veřejná doprava,
cyklistika).
Integrovaný přístup pro lepší dopravní spoje
Urbanistická centra a metropole potřebují být propojeny navzájem, se
svým zázemím a se světovou ekonomikou. Účinná doprava a dostatečný
přístup k telekomunikacím tvoří základní předpoklad pro posílení
konkurenceschopnosti periferních a méně úspěšných regionů, a tím i pro