MRMUV_studijni_text_final
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
prostředí v některých oblastech. Ke snížení dopravní zátěže jsou důležitá
integrovaná mezidruhová řešení, mezi něž patří přechod na ekologicky příznivé
dopravní systémy a efektivnější využití stávajících infrastruktur. Z
dlouhodobého hlediska to vyžaduje lepší podrobné sladění mezi provozovateli
dopravy. Strategie uceleného integrovaného územního rozvoje musí vzít výše
jmenované v úvahu. V budoucnu musí být základním předpokladem pro
všechny velké dopravní projekty hodnocení teritoriálního dopadu. Uvedené
problémy nelze řešit pouze budováním nové infrastruktury, byť důležité pro
všechny regiony. Dopravní a telekomunikační struktury nejsou samy o sobě
dostatečnými předpoklady pro regionální rozvoj. Jsou nutná doprovodná
opatření v jiných oblastech politiky jako je regionální strukturální politika nebo
rozvoj vzdělání a kvalifikace, ke zvýšení lokalitních předností daných regionů.
Současný růst osobní a nákladní dopravy (zvláště dopravy silniční a
Prostorové plánování v EU
74
letecké) má stále negativnější dopad na životní prostředí a na efektivnost
dopravních systémů. Ulehčení těmto systémům je možné prostřednictvím
vhodné politiky územního rozvoje, která ovlivňuje rozmístění pracovních
příležitostí a obyvatelstva, a tím i požadavky na mobilitu a volbu způsobu
dopravy. Efektivnější využití stávající infrastruktury lze dosáhnout posílením