MRMUV_studijni_text_final
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
ekologicky příznivých dopravních systémů a rozvíjením mezidruhových
dopravních řetězců. Tohoto cíle je však nutno dosáhnout bez negativních
účinků na konkurenceschopnost jak EU jako celku, tak i jejích regionů.
Integrace dopravy a podrobného plánování využití území může být zvláště
efektivní ve velkých městských regionech, kde je možno podstatně zredukovat
závislost obyvatelstva na automobilu. Nezbytná je politika preferující
používání veřejné dopravy ve městech a jejich zázemí i v hustě osídlených
regionech.
V ústřední oblasti EU a v jiných hustě osídlených oblastech podél velkých
koridorů a na některých pobřežích dosáhla doprava, především silniční
doprava, takové úrovně, že je nutno naléhavě přijmout opatření ke snížení
souvisejících deficitů dostupnosti a ekologických důsledků. Proto je nutno
především přijmout opatření k posílení ekologicky přijatelných způsobů
dopravy. Tato opatření zahrnují například vybírání silničních poplatků nebo
internacionalizaci externích nákladů silniční dopravy v kombinaci s příslušnou
lokalizační politikou. Volba opatření musí být proto v souladu s místními
podmínkami. Silniční doprava osobní i nákladní bude mít však i nadále velký
význam, zvláště při napojení periferních a slabě osídlených regionů.
Tvůrčí péče o kulturní dědictví
Četná evropská města mají velký počet mimořádně cenných kulturních