Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MRMUV_studijni_text_final

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.83 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

ekologicky  příznivých  dopravních  systémů  a  rozvíjením  mezidruhových 

dopravních  řetězců.  Tohoto  cíle  je  však  nutno  dosáhnout  bez  negativních 

účinků  na  konkurenceschopnost  jak  EU  jako  celku,  tak  i  jejích  regionů. 

Integrace  dopravy  a  podrobného  plánování  využití  území  může  být  zvláště 

efektivní ve velkých městských regionech, kde je možno podstatně zredukovat 

závislost  obyvatelstva  na  automobilu.  Nezbytná  je  politika  preferující 

používání  veřejné  dopravy  ve  městech  a jejich  zázemí  i  v  hustě  osídlených 

regionech. 

V ústřední oblasti EU a v jiných hustě osídlených oblastech podél velkých 

koridorů  a  na  některých  pobřežích  dosáhla  doprava,  především  silniční 

doprava,  takové  úrovně,  že  je  nutno  naléhavě  přijmout  opatření  ke  snížení 

souvisejících  deficitů  dostupnosti  a  ekologických  důsledků.  Proto  je  nutno 

především  přijmout  opatření  k  posílení  ekologicky  přijatelných  způsobů 

dopravy.  Tato  opatření  zahrnují  například  vybírání  silničních  poplatků  nebo 

internacionalizaci externích nákladů silniční dopravy v kombinaci s příslušnou 

lokalizační  politikou.  Volba  opatření  musí  být  proto  v  souladu  s  místními 

podmínkami. Silniční doprava osobní i nákladní bude mít však i nadále velký 

význam, zvláště při napojení periferních a slabě osídlených regionů. 

Tvůrčí péče o kulturní dědictví 

Četná  evropská  města  mají  velký  počet  mimořádně  cenných  kulturních 

Témata, do kterých materiál patří