Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




24AB-Služby CK a CA+CR v Praze

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (41.77 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Pojistná smlouva musí být sjednána tak, aby se pojištění vztahovalo na veškeré zájezdy prodávané v době platnosti pojistné smlouvy (i na ty, které budou realizovány až po jejím zániku), ledaže cestovní kancelář uzavře smlouvu novou.

  • Pojišťovna předá CK kromě pojistky rovněž doklady určené zákazníkům, které musí obsahovat informace o uzavřeném pojištění, označení pojišťovny, pojistné podmínky a způsob oznámení pojistné události. CK je povinna předat tento doklad zákazníkovi spolu s pojistnou smlouvou.

Cestovní smlouva (občanský zákoník)

Cestovní smlouvou se provozovatel CK zavazuje, že zákazníkovi poskytne zájezd a zákazník se zavazuje, že zaplatí smluvenou cenu. Návrh cestovní smlouvy předkládá CK zákazníkovi. Jedno vyhotovení cestovní smlouvy je po jejím uzavření CK povinna předat zákazníkovi. Spolu s cestovní smlouvou je CK povinna předat zákazníkovi doklad o pojištění vystavený pojišťovnou.

V cestovní smlouvě lze dohodnout, že CK je oprávněna jednostranným úkonem zvýšit cenu zájezdu, jestliže je zároveň přesně stanoven způsob výpočtu zvýšení ceny. Cena zájezdu uvedená v cestovní smlouvě však nesmí být jednostranně zvýšena během 20 dnů před zahájením zájezdu.

Cenu lze zvýšit jen v případě, že dojde ke zvýšení:

a) ceny za dopravu včetně cen pohonných hmot

b) plateb spojených s dopravou, např. letištních a přístavních poplatků, které jsou zahrnuty v ceně zájezdu

c) směného kurzu české koruny použitého pro stanovení ceny zájezdu v průměru o více než 10%
Písemné oznámení o zvýšení ceny musí být zákazníkovi odesláno nejpozději 21 dní před zahájením zájezdu, jinak CK nevznikne právo na zaplacení rozdílů v ceně zájezdu.

Klasifikace cestovních kanceláří

  • podle postavení v distribučním procesu

  • podle zaměření nabízených zájezdů

  • podle klientely

  • podle územní působnosti

  • podle velikosti

  • podle působnosti

  • podle formy vlastnictví

Podle postavení v distribučním procesu (z hlediska předmětu činnosti)

Podle tohoto kritéria rozlišujeme:

  • organizátory zájezdů, kteří jsou v praxi cestovního ruchu nazýváni touroperátory (cestovní kanceláře); jejich postavení v distribučním procesu potom odpovídá pozici velkoobchodu; CK, která vytváří nové produkty, sbírá jednotlivé služby a z nich vytváří balík nových služeb, které prodává.

  • zprostředkovatele (cestovní agentury), kteří se zabývají prodejem a zprostředkováním služeb cestovního ruchu a prodejem produktu touroperátorů; v praxi cestovního ruchu bývají nazývání prodejci (agenti) a jejich postavení v distribučním procesu odpovídá pozici maloprodeje

Podle zaměření nabízených zájezdů
CK a CA lze dělit podle zaměření nabízených zájezdů na:

  • všeobecné (základní) CK, které poskytují služby v plném rozsahu, a musí proto mít potřebný pracovní aparát a přiměřené materiální vybavení

  • specializované CK, které umožňují dosáhnout vyšší kvality služeb tím, že se specializují na určitý druh a rozsah služeb, případně na určitou klientelu

Témata, do kterých materiál patří