Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




24AB-Služby CK a CA+CR v Praze

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (41.77 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

V České republice existují CK a CA specializované na sport, na vodní turistiku (CVOK), na dobrodružný cestovní ruch (Adventura, SEN), dále teritoriálně specializované na určité oblasti – Řecko => Nikolas tours, Chorvatsko => CK Valaška, Severní Ameriku aj., nebo specializované na kongresovou, incentivní, léčebnou, tematickou a loveckou turistiku a na cestovní kanceláře zabývající se pracovními cestami

Podle klientely

  • Příjezdové => INCOMINGOVÉ CK, které zajišťují služby zahraničním návštěvníkům a jsou umístěny zejména ve střediscích cestovního ruchu; podstatou činnosti těchto firem je nákup služeb v místě nebo regionu (ubytování, doprava apod.) a následný prodej do zahraničí, kde odběratelem není konečný zákazník, a většinou ani maloprodejce, ale zahraniční velkoobchodník – touroperátor

  • Výjezdové => OUTGOINGOVÉ CK, které poskytují služby našim občanům a jsou lokalizovány v místě bydliště potencionálních účastníků cestovního ruchu a zabezpečují jim služby v jiném místě nebo jiném státě; jedná se o nejviditelnější subjekty cestovního ruchu, které se prezentují v médiích a mediálních kampaních

CK zaměřené na domácí cestovní ruch

Podle územní působnosti a podle velikosti
Podle územní působnosti rozlišujeme CK mezinárodní, celostátní, regionální a místní.

Podle velikosti rozdělujeme CK na velké, střední a malé. Kritériem může být počet obsloužených klientů, objem tržeb, a nebo počet zaměstnanců. S velikostí CK souvisí i univerzálnost nebo specializace jejich obchodních operací.

Podle působnosti:

a) celoroční
b) sezónní

Podle formy vlastnictví:

a) družstevní
b) soukromé

Funkce cestovních kanceláří

  • Hlavní funkcí CK je poskytování služeb

  • Funkce transformační – uplatňuje se zde, že služby se navzájem doplňují a vystupují jako nový produkt

  • Funkce překlenování prostoru a času – jezdí se v zimě do tepla apod.

  • Funkce zkoumání spotřebitelské poptávky – musíme zjistit poptávku a kupní sílu a podle toho upravujeme produkty

  • Funkce informační a kontaktní – jestliže chceme navázat kontakt, musíme jim poskytnout informace

  • Funkce kontrolní – největší kontrolou je zákazník, ten kontroluje kvalitu objednaných služeb

  • Funkce realizační – vyplývá z existence CK a její podnikatelské činnosti

  • Funkce výchovná – většina zájezdů je tematicky zaměřená

Organizační struktura cestovních kanceláří

  • organizační struktura cestovní kanceláře závisí obyčejně na její velikosti, která odpovídá rozsahu její činnosti

o Malá CK – do 5 zaměstnanců, nedělá touroperátorské činnosti, zprostředkovává provizní prodeje, pojištění, směnárenské služby, recepční služby…

o Střední CK – 5 – 10 osob, zabývají se touroperátorskou a zprostředkovatelskou činností, tato činnost je rozdělena na: zahraniční rekreace, poznávací zájezdy, příjezdový CR, pobytové zájezdy

Témata, do kterých materiál patří