24AB-Služby CK a CA+CR v Praze
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Koncentrace = proces zvětšování hospodářských systémů doprovázený růstem jejich ekonomické síly
Integrace CK = Jedna z forem koncentrace, znamená slučování, spojování jednotlivých celků do větších
Mezinárodní spolupráce cestovních kanceláří
České CK jsou členy těchto organizací:
UFTAA (Světová federace národních asociací CK)
WATA (Světová asociace CK)
ASTA (Společnost amerických CK)
ICCA (Mezinárodní sdružení kongresů a sympózií)
BITEJ (Mezinárodní úřad pro cestovní ruch a výměny mládeže)
ISTC (Mezinárodní konference pro cestovní ruch studentů)
IFPTO (Mezinárodní federace pro sociální cestovní ruch)
IATA (Mezinárodní sdružení leteckých dopravců)
Služby cestovních kanceláří a agentur
Služby CK – zprostředkování a poskytnutí jednotných služeb
Cestovní kancelář hlavně nabízí, rezervuje a prodává vlastní zájezdy, zájezdy připravený jinými cestovními kancelářemi a další služby cestovního ruchu individuálním zájemcům a jiným cestovním kancelářím. Mezi další služby zákazníkům patří: sjednání cestovního pojištění, obstarání víz, směna deviz a šeků, prodej map a průvodců, prodej dopravních cenin, okružní jízdy a výlety, ubytovací a stravovací služby, zabezpečení vstupenek na kulturní a sportovní akce, přepravní služby, průvodcovské služby, informační služby pro turisty atd. Sortiment poskytovaných služeb závisí především na charakteru a velikosti cestovní kanceláře.
Druhy služeb:
1. Podle způsobu zajištění
vlastní – služby zajišťují CK vlastními pracovníky a vlastními prostředky (průvodcovské služby); mohou být placené i neplacené
zprostředkované – služby jiných provozovatelů (jiných CK či jiných dodavatelů)
2. Podle způsobu prodeje
jednotlivé - CK zajišťuje účastníkovi CR jen některé služby pro jeho cestu (zajištění víza)
komplexní – CK zajišťuje a prodává účastníkovi CR celý komplex služeb, které vyžaduje pro zajištění všech svých potřeb souvisejících s jeho cestou a programem v místě pobytu
3. Podle způsobu přípravy
standardní (předem připravené) – připravené a službami zajištěné pobyty a zájezdy; standardní pobyty a zájezdy nabízejí CK prostřednictvím svých propagačních letáků, inzerátů, katalogů; účastníci si z veřejné nabídky mohou vybrat zájezdový pobyt podle svých představ, při účasti na zájezdu se však musí připravenému programu.
forfaitové (služby na objednávku) – CK zajišťují služby podle objednávky zákazníka, který si sám určí místo pobytu, druh a kvalitu jednotlivých služeb a programu
Hlavním předmětem činnosti CK je organizování a prodej zájezdů.
Sortiment služeb:
Poskytování informací
Rezervování míst v různých druzích dopravních prostředků
Zajištění domácích a zahraničních cenin (jízdenek)
Obstarávání ubytování formou tzv. recepční služby
Organizace a prodej standardních a fortfaitových zájezdů a pobytů v tuzemsku i zahraničí s komplexními nebo částečně zajištěnými službami pro jednotlivce či kolektiv