Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




9AB-Silniční dopra a CR+Obsluha v dopravních prostředcích

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (35.34 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

2) jízda na povolení - dopravce žádá příslušné orgány přímo nebo přes ČESMAD o povolení jízdy určitého typu:

- okružní jízda

- kyvadlová doprava

- tranzit (plný tam, prázdný zpátky)

- prázdný tam, plný zpátky

- plný tam, plný zpátky

- hvězdicové výlety (v cizině jsou zakázány, někde jsou tolerovány).

Nevíme, zda nám bude dáno povolení na tento typ jízdy. Pro jednotlivé státy existují určitá povolení, abychom mohli místa navštívit, dbá o ně průvodce - součástí seznamu.

Povolení a dokumenty pro cestu do zahraničí:

Jízdní list: větší státy, jsou na něm vyznačena data, která jsou nezbytná, na druhé straně seznam cestujících. V záhlaví má dopravce, SPZ, jméno řidiče, doba od-do. Obsahují počet míst k sezení, jméno řidiče. Kolonky pro jednotlivé dny, průjezdy hraničními přechody. Platí pro všechny země Evropy - Francie a Španělska. Španělsko - jízdy bez povolení - jízdní list. Všechny typy jízd se uskutečňují při uzavřených dveřích. Nikdo nesmí během jízdy nastupovat ani vystupovat. V případě porušení se platí dosti velké pokuty. Skupinu musíme dovézt na místo.

Výjimky: Německo do 50km a Španělsko na 3 místech

Seznam cestujících: stačí u některých států, např. Polsko, Slovensko

Zvláštní povolení: dostaneme ho od Česmadu nebo od organizace, potřebujeme doklad

- povolovací doklady:

  • Carnet declaration: do Francie, jízda bez povolení

  • Fojuderoute: do Francie, jízda na povolení (růžová barva, seznam cestujících)

  • Ochaderuta: do Španělska, jízda na povolení

Předpisy v mezinárodní silniční dopravě

  • Doby řízení

Doba řízení za dva týdny

- Celková doba řízení nesmí přesáhnout 90 hodin za období dvou po sobě následujících týdnů

Základní pravidlo, které nemá vyjímku, je počet hodin řízení za dva po sobě jdoucí týdny, od pondělí 00:00 do druhé neděle 24:00. Pokud tedy vyjedete v pondělí, tak do druhé neděle nesmíte mít najeto více než 90 hodin. Bez vyjímky ! Krásně to vychází, když ujedete každý pracovní den svých 9 hodin jízdy. 10 x 9 = 90 hodin. Pozor ! Pokud například první týden řídíte 34 hodin a druhý týden 56 hodin, nezačíná další týden od nuly ! Další týden smíte řídit opět pouze 34 hodin. Pravidlo přeci zní: Celková doba řízení nesmí přesáhnout 90 hodin za období dvou po sobě následujících týdnů.

Týdenní doba řízení

- Týdenní doba řízení nesmí přesáhnout 56 hodin. Za jeden týden, což v nařízení č.561 znamená týden od pondělí 00:00 do neděle 24:00, nesmíte přesáhnout dobu řízení 56 hodin. Bez vyjímky.

Denní doba řízení

- Denní doba řízení nesmí přesáhnout 9 hodin. - Dvakrát za týden však může být prodloužena na 10 hodin. Idelální je řídit každý den 9 hodin. Pokud však potřebujete dojet na vykládku, či máte jiné důvody, je možné denní dobu řízení protáhnout na 10 hodin. A to dvakrát za týden. Dejme tomu, že v pondělí, úterý a středu jste každý den řídili 9 hodin. Ve čtvrtek spěcháte domů, zbývají Vám ještě dvě "desítky", můžete tedy i ve čtvrtek i v pátek denní dobu řízení prodloužit na 10 hodin. Samozřejmě můžete 10ku udělat dvakrát v týdnu kterýkoliv jiný den.

Témata, do kterých materiál patří