Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




logo a CI

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (55.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

1

Logotypy, firemní a produktové značky

Základem každého úspěšného  corporate designu je logotyp, značka – grafický symbol, text 

nebo jejich spojení. Logotyp by měl vždy splňovat základní požadavky na jednoduchost, čitel-

nost, použitelnost, jednoznačnost. Nezbytnou součástí logotypu jsou také pravidla jeho použití 

(logomanuál), která jasně definují způsob používání značky, její barevnost, velikosti, ochranný 

prostor, zakázané varianty apod.

Logotyp je bezpochyby nejdůležitější vizitkou firmy. Je všude – na internetové prezentaci, na vizit- 

kách, na tiskovinách, na schránce,... Jeho podoba by neměla být náhodná, ale měla by důsledně 

vycházet z mnohých ohledů.

Co logotyp přinese – proč mít profesionální logo?

Co by měl logotyp splňovat:

– jednoduchost, čitelnost, použitelnost (tiskově), jednoznačnost, originálnost

– součástí návrhu logotypu je barevné řešení, černobílá a negativní varianta

Obsah, barvy, tvar i forma by měly vycházet ze zaměření společnosti či služby. Zohledněny by 

měly být cílové skupiny. Psychika barev je silnější, než si myslíme. Barvy i tvarosloví mají svá pravi-

dla. Font použitý v logotypu by měl korespondovat s grafickou značkou.

Součástí logotypu by měl být manuál obsahující pravidla pro jeho užití, kodifikaci a jasné popsání 

logotypu (kodifikovány barvy, rozměry, i formy aplikace logotypu). Tento manuál slouží nejen fir-

mě, ale i tiskařům a grafikům jako příručka při aplikaci logotypu na nejrůznější místa. Ruku v ruce 

s logotypem jde celá firemní identita.

Proces vzniku logotypu

Tvorba logotypu začíná konzultací. Je důležité, abychom měli přehled o Vaší firmě – o její nabídce, 

působnosti, cílové skupině, zákaznících, o formě, jakou se chcete prezenentovat atd. Na základě 

těchto vstupních informací připraví grafik několik odlišných návrhů na logotyp, které dále může 

rozvinout do variant. Postupně se vybere vhodné barvy, font, rozvržení logotypu i zvolené tva-

rosloví. Zákazník dostane logotyp k dispozici ve všech nejpoužívanějších formátech (.ai, .pdf, na 

vyžádání i jiný formát, např. .eps pro tisk nebo . jpg pro web)

Profesionálně navržený a zpracovaný logotyp výraznou měrou přispěje k úspěchu firemních pro-

duktů a služeb a tím k úspěchu firmy. Každá značka, i ta „nejlepší“, stárne a podléhá módním vli-

vům. Stejně tak samotní nositelé této značky se vyvíjejí. Mění se produkty, služby a samozřejmě 

i zákaznící. A tak je potřeba jednou za čas provést úpravu logotypu a firemního stylu. Ať se již jedná 

Témata, do kterých materiál patří