logo a CI
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
o její drobnou úpravu, modernizaci či základní změnu logotypu, vždy mluvíme o redesignu.
Redesign není jednoduchý proces. Vyžaduje mnoho zkušeností a znalostí a hlavně jasnou
koncepci.
Co je to logo a logotyp?
Logo je specifický grafický symbol, který identifikuje firmu, obchodní značku nebo produkt. Tento
grafický symbol doplněný o text se nazývá logotyp. Logotyp je základním stavebním kamenem
pro dobrý marketing firmy a její kvalitní propagaci.
2
Proč logo nebo logotyp používat?
S kvalitním a originálním logotypem se snadno buduje firemní identita a jednotný vizuální styl
firmy. S použitím loga na různých propagačních materiálech Vás zákazníci identifikují na první
pohled, aniž by nad tím museli přemýšlet. Proto se při používání logotypu firma dostane snadněji
do podvědomí zákazníků.
Je velmi důležité používat kvalitní logo hned od počátku existence firmy, protože investice vlože-
né do propagace firmy před používáním loga mají mnohem nižší účinnost a je velká pravděpo-
dobnost, že zákazníkům nebude vždy zcela jasné, že se jedná o danou firmu. Používání logotypu
přinese úsporu prostředků při propagaci Vaší firmy.
Grafický návrh logotypu je jednorázovou investicí, jejíž cena je téměř zanedbatelná v porovnání
s ostatními investicemi potřebnými pro založení a úspěšný rozvoj firmy nebo obchodní značky.
Návrh a používání logotypu je často majiteli firem opomíjeno a nebo si jej vyrábí sami bez dosta-
tečných zkušeností a znalostí typografických pravidel. K tvorbě kvalitního logotypu je potřeba
dlouhodobých zkušeností z více oborů marketingu, proto logo může vytvořit kvalitně pouze od-
borník.
Jaká kritéria musí kvalitní logotyp splňovat?
– musí být dobře použitelný v praxi
– v malé velikosti musí být stále dobře čitelný
– musí být dobře použitelný i v inverzní a černobílé variantě
– v základní variantě by mělo být použito přiměřené množství barev (zpravidla dvě) a neměly by
se používat speciální barvy
– lze snadno vyrobit (vytisknout) všemi běžnými technologiemi, tak aby se zbytečně neprodražo-
vala výroba reklamních materiálů
– musí mít jasný a na první pohled snadno zapamatovatelný vzhled
– musí působit jako celek
– měl by obsahovat pouze jeden jasný symbol - nápad, vtip, sdělení
– musí být jednoduchý
– jeho vzhled by měl být nadčasový
– vizuálně může, ale nemusí, souviset s oborem Vaší činnosti
– měl by být unikátní alespoň v oblasti Vašeho podnikání a v regionu ve kterém působíte
Jak tvorba loga probíhá?