logo a CI
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Zadání zakázky
Po prvním kontaktu ze strany zákazníka se dohodneme osobní schůzka. Na této schůzce si vy-
jasníme zákazníkovu představu o novém logotypu a upřesníme si zadání. Zároveň si upřesníme
představu o ceně a stanovíme cenový strop.
Grafické návrhy - skicování
Podle zadání zpracujeme skicy grafických návrhů. Grafickou podobu návrhů písemně obhájíme
a vysvětlíme zákazníkovi proč návrhy vypadají tak jak vypadají. Počet návrhů závisí na cenovém
stropu.
Výběr návrhu a korektury
Z grafických návrhů si vybere zákazník jeden, který nejlépe odpovídá jeho představám a společně
provedeme jeho drobné závěrečné korektury.
Finalizace a minilogomanuál
Po dokončení korektur provedeme finalizaci logotypu a zpracujeme minilogomanuál, který obsa-
3
huje: varianty logotypu na různě barevných podkladech, v odstínech šedi a v černobílém a inverz-
ním provedení doporučené základní a doplňkové písmo stanovení barev v režimech CMYK, RGB,
Pantone a odstínů fólií (např.Metamark)
Předání
Nakonec zákazníkovi logotyp zašleme v elektronické podobě e-mailem nebo mu jej předáme na CD.
Tvorba logomanuálu neboli grafického manuálu logotypu
Logomanuál je dokument, který podrobně popisuje pravidla používání logotypu.
S dobrým logomanuálem se ušetří spousta starostí a času při používání logotypu výrobci reklam-
ních materiálů.
Logomanuál obsahuje
– povolené barevné varianty logotypu, varianty v odstínech šedi, černobílou variantu, inverzní
provedení
– příklady zakázaného použití logotypu
– pravidla použití logotypu
– geometrii a konstrukci ochranné zóny
– minimální velikost zaručující dobrou čitelnost
– písmo použité v logotypu (pokud není shodné s písmem základním, ne pokud je písmo graficky
upravené a změněné)
– doporučené základní a doplňkové písmo
– podrobný popis barev v režimech CMYK, RGB, může být i Pantone C (lesklý papír), Pantone U
(matný papír) a odstínů fólií Metamark M4 v lesklém a matném provedení
– podrobně popisuje používání logotypu na firemních propagačních materiálech a tiskovinách.
Manuál se odevzdává zákazníkovi v tištěné podobě a elektronicky jako PDF dokument. S logoma-
nuálem obdrží logotyp v nejpoužívanějších vektorových formátech společně s náhledovými bit-
mapami GIF nebo JPEG ve všech barevných variantách.
Corporate identity a corporate image
Corporate image, neboli tvář firmy, je obecná představa okolí o daném subjektu, osobě nebo fir-
mě. Tato představa vzniká na základě chování subjektu, jeho názorů, postojů, produktů, služeb,