Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




logo a CI

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (55.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

pověsti apod. Tato představa může být pozitivní nebo negativní. Nástrojem budování image je 

corporate identita = výsledek koordinovaného chování. Pokud se chcete prosadit na trhu, je ne-

zbytné se zabývat způsobem vystupování a vytváření vlastní image. Nejde pouze o obchodní 

(marketingovou) komunikaci, ale i ostatní pasivní a aktivní formy komunikace s okolím. Jakýkoliv 

projev vaší existence je součástí budování corporate identity. Mluvíme především o chování za-

městnanců, úrovni vnitřní kultury, způsobech řízení, stylu obchodní komunikace, kvalitě a ceně 

produktů a hlavně úrovni vizuální prezentace – logotyp, písmo, barevnost, firemní tiskoviny, inter-

netová prezentace, firemní uniformy, dárkové předměty atd. Corporate identity musí být nejvyšší 

firemní normou, která řídí téměř všechny její kroky. Corporate identita musí být promyšlená, uce-

lená, použitelná a nadčasová.

Corporate identity můžeme rozdělit na 4 části:

Marketingová (obchodní) komunikace, jejímž cílem je vytvářet pozitivní postoj k organizaci a udr-

žovat jednotný styl všech komunikačních aktivit. Má základní jednotící prvek a tím je firemní filozo-

fie. Do této části patří public relations, osobní prodej, direct marketing, podpora prodeje a reklama. 

4

 Jednotná firemní kultura (corporate culture) jinak řečeno vnitřní atmosféra firmy. Úspěšná firma 

ví, co chce, kam směřuje a jak toho dosáhnout. Má k tomu vytvořena pravidla, dodržuje je a všichni 

spolupracovníci (zaměstnanci) se s nimi ztotožňují. Patří sem pravidla jednání s klienty, přijímání 

telefoních hovorů, jednání vrátného, způsoby oblékání nebo řešení reklamací. 

Produkt – nabídka produktů a služeb je tím nejzákladnějším, co vás charakterizuje. Úroveň zpra-

cování, jeho vlastnosti, prodejní a servisní síť, podpora, návody k použití, školení a hlavně cena 

patří do této části corporate identity.

Jednotný vizuální styl (corporate design) – úroveň a styl vizuální prezentace je rozhodující částí 

při tvorbě corporate image. Vystupovat na veřejnosti vizuálně jednotným a promyšleným způso-

bem je základním předpokladem k jedinečnosti a jasné zapamatovatelnosti firmy na trhu. Jednot-

livá pravidla této komunikace jsou zpracována v manuálu vizuálního stylu. Vizuální styl odliší firmu 

od konkurence a posílí povědomí o ní. Obal prodává! Zákazníci se při nákupu rozhodují hlavně 

podle toho jak věci vypadají navenek. Jednotný vizuální styl je pro firmu tím, čím je obal pro zboží, 

Témata, do kterých materiál patří