logo a CI
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
pověsti apod. Tato představa může být pozitivní nebo negativní. Nástrojem budování image je
corporate identita = výsledek koordinovaného chování. Pokud se chcete prosadit na trhu, je ne-
zbytné se zabývat způsobem vystupování a vytváření vlastní image. Nejde pouze o obchodní
(marketingovou) komunikaci, ale i ostatní pasivní a aktivní formy komunikace s okolím. Jakýkoliv
projev vaší existence je součástí budování corporate identity. Mluvíme především o chování za-
městnanců, úrovni vnitřní kultury, způsobech řízení, stylu obchodní komunikace, kvalitě a ceně
produktů a hlavně úrovni vizuální prezentace – logotyp, písmo, barevnost, firemní tiskoviny, inter-
netová prezentace, firemní uniformy, dárkové předměty atd. Corporate identity musí být nejvyšší
firemní normou, která řídí téměř všechny její kroky. Corporate identita musí být promyšlená, uce-
lená, použitelná a nadčasová.
Corporate identity můžeme rozdělit na 4 části:
Marketingová (obchodní) komunikace, jejímž cílem je vytvářet pozitivní postoj k organizaci a udr-
žovat jednotný styl všech komunikačních aktivit. Má základní jednotící prvek a tím je firemní filozo-
fie. Do této části patří public relations, osobní prodej, direct marketing, podpora prodeje a reklama.
4
Jednotná firemní kultura (corporate culture) jinak řečeno vnitřní atmosféra firmy. Úspěšná firma
ví, co chce, kam směřuje a jak toho dosáhnout. Má k tomu vytvořena pravidla, dodržuje je a všichni
spolupracovníci (zaměstnanci) se s nimi ztotožňují. Patří sem pravidla jednání s klienty, přijímání
telefoních hovorů, jednání vrátného, způsoby oblékání nebo řešení reklamací.
Produkt – nabídka produktů a služeb je tím nejzákladnějším, co vás charakterizuje. Úroveň zpra-
cování, jeho vlastnosti, prodejní a servisní síť, podpora, návody k použití, školení a hlavně cena
patří do této části corporate identity.
Jednotný vizuální styl (corporate design) – úroveň a styl vizuální prezentace je rozhodující částí
při tvorbě corporate image. Vystupovat na veřejnosti vizuálně jednotným a promyšleným způso-
bem je základním předpokladem k jedinečnosti a jasné zapamatovatelnosti firmy na trhu. Jednot-
livá pravidla této komunikace jsou zpracována v manuálu vizuálního stylu. Vizuální styl odliší firmu
od konkurence a posílí povědomí o ní. Obal prodává! Zákazníci se při nákupu rozhodují hlavně
podle toho jak věci vypadají navenek. Jednotný vizuální styl je pro firmu tím, čím je obal pro zboží,