Písmo a vše k pismu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Firemní značka
•
je základem každého úspěšného corporate designu
•
grafická reprezentace firemního jména (logo, logotyp)
•
je nejdůležitější vizitkou firmy
•
její podoba není náhodná, ale měla by důsledně vycházet ze z mnoha ohledů
Základní požadavky:
•
jednoduchost
•
čitelnost
•
použitelnost pro jednotlivé technologie (tisk, web)
•
jednoznačnost (nezaměnitelnost)
pravidla použití najdeme v logomanuálu
Proces vzniku loga:
•
zadání zakázky
– první konzultace, osobní schůzka
– vstupní info: znát nabídku, působnost, cílová skupina, forma
– představa o ceně, cenový strop
•
skicování
– grafik připraví několik návrhů, vhodné barvy, font, kompozici
– grafickou podobu návrhů písemně obhájíme a vysvětlíme
– počet návrhů závisí na cenovém stropu
•
výběr
– zákazník vybere jeden návrh, korektury
•
finalizace
– zpracování minilogomanuálu: varianty loga na různých podkladech, v odstínech šedi, černobílém
a inverzním provedení, doporučené písmo, stanovení barev v CMYK, RGB
•
předání
– předání loga v elektronické podobě nebo na CD ve formátech ai, pdf, jpg pro web
Značka
může mít podobu:
•
Logotypu (z řeckého logos – slovo, typos – znak, výraz)
je originálně graficky upravený název společnosti, který neobsahuje piktogram (obrázek)
•
Piktogram
– obrazový symbol, který funguje samostatně nebo doprovází textovou část loga
•
Loga
– grafické ztvárnění názvu organizace, společnosti nebo firmy obohacené o piktogram
= grafická značka
TYPY značek (dle vizuálního motivu)
•
OBRAZOVÉ
– hlavní vizuální prvek je piktogram, obrazový symbol
•
TYPOGRAFICKÉ
– značka ztvárněná individuálním ztvárněním písma
– ve značce není přítomen piktogram
– jedná se o loga, grafické značky
•
KOMBINOVANÉ
– značky, které kombinují text i obraz – jedná se o logotypy