Písmo a vše k pismu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
– nejčastější typ značk
FUNKCE značky
– přihlížíme ke kvalitě výtvarné stylizace
– dosáhnout vizuálně homogenního celku jednotlivých částí značky
– hlídat míru stylizace, aby nedošlo k ohrožení originality
– barevné řešení, brát v úvahu psychologii barev
– kvalita použité typografie
– atraktivita
•
IDENTIFIKAČNÍ
– nejdůležitější funkce, značka musí být poznat, být originální, nezaměnitelná, zapamatovatelná, čitelná
– originalita je zákonem daná (nutnost pro registraci značky)
– značka by měla být snadno rozpoznatelná
– rozpoznatelnost je ovlivněna vizuální složitostí
(čím je značka tvarově složitější, tím je horší její rozpoznatelnost)
– zapamatovatelnost – velký vliv na nákupní chování; dosáhnout tohoto stavu vyžaduje systematické
budování image
– když se stane značka postupem času známá, je možné odstranit text a ponechat piktogram
– kdyby text nebyl na počátku součástí této značky, nikdo by ji neuměl přečíst
•
VÝZNAMOVÁ
– značka má významově být ve vztahu k firmě, vztah k oboru
– základem je vhodné pojmenování firmy, vyslovitelnost ve všech potřebných jazycích,
zkontrolovat negativní význam v překladech
– značka by neměla dávat prostor pro dvojsmysly
•
TECHNOLOGICKÁ
– aplikovatelnost
– rozlišitelnost i v minimální velikosti, aby piktogram loga ideálně fungoval i při šířce 9 mm
– kvalita provedení detailů
– používané technologie a materiálů, jak a kam budeme logo aplikovat
REDESIGN značky (modernizace značky)
– každá značka postupem času stárne
– potřeba provést modernizaci značky = REDESIGN
– grafická úprava stávajícího loga a firemního stylu
Coca-Cola
SHELL
ČESKÁ TELEVIZE
ČESKÁ TELEVIZE
2017
18
AKCIDENČNÍ SAZBA• příležitostné tisky – vizitky, plakáty, letáky, atd.