Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




11

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (65.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Zavádění - produkt se poprvé objevuje na trhu

- objem tržeb je velmi nízký a náklady jsou vysoké (výzkum, propagace aj.)

- Cílem této etapy je získat zákazníky, zisk je zde nízký a prodej i ztrátový

Růst - rostou tržby a roste zisk

- zvyšuje se i poptávka, pořád vynakládáme N např. na propagaci

- začíná se objevovat konkurence

- cílem je zvyšovat prodej

Zralost - Má dvě fáze a.) dospělost – prodej stále roste, zisk pomalu stagnuje, poskytujeme slevy

b.) nasycenost- Prodej zůstává na stejné úrovni, ale pak nám pomalu začíná klesat stejně jako zisk - na trhu je velká konkurence a dochází k cenovým bojům

- stále poskytujeme slevy

- cílem je udržet max. objem zisku

Útlum - začíná trvale klesat prodej a cena produktu, musíme dobře odhadnout situaci na trhu a podle toho si zvolíme, co s produktem dál – děláme výprodeje

- najdeme méně náročný trh

- prodáme licenci slabším podnikům

- počkáme až odejde konkurence a vrátíme se znovu na trh

BOSTONSKÁ ANALÝZA

Hvězdy- mají na trhu úspěch, stále vyžadují vkládat velké finanční prostředky do reklam a podpory prodeje

Otazníky- Mají malý tržní podíl, jde o nové produkty na trhu

Dojné krávy- dnešní živitelé, mají největší objemy tržeb a mají velký podíl na trhu

Bídní psi- jsou to včerejší živitelé, u nich už se poskytují slevy apod.

CENA – je nejdůležitější se 4 P

Při stanovení ceny hledáme max. a min. hranici ceny. Prostor mezi těmito dvěma hranicemi je prostor pro pohyb cen.

Elasticita poptávky – nám říká, do jaké míry reagují zákazníci na změnu ceny. Platí zde, že čím více zákazníci reagují, tím je poptávka pružnější. Cena se nám změní vždy o 1 %. Máme elasticitu pružnou, nepružnou a cenovou.

*Substitut- čím dražší výrobek tím bude poptávka pružnější.

Test cenové citlivosti- tím si zjistíme, jak bude výrobek na trhu úspěšný a zjistíme tím i pružnost poptávky. Klademe 4 otázky:

  1. Při jaké ceně se nám zda výrobek drahý?

  2. Při jaké ceně na stupnici se nám zdá výr. levný?

  3. Při jaké ceně se nám zdá výrobek tak drahý, že bychom si ho nekoupili

  4. Při jaké ceně se nám zdá výrobek tak levný, že pochybujeme o jeho kvalitě.

Cenové triky – „baťovské ceny“ – končí číslicí 9

  • Ceny uvádíme bez DPH

  • Dražší zboží se umísťuje do výše očí

  • Drobné zboží je u pokladen

  • Dělají se různé balíčky a antibalíčky ( ceny se stanoví zvlášť , je tam lákavé zboží + výprodejové)

Taktika při zvyšování cen – to, co se nakupuje často, tak tam ceny zvyšujeme pomalu a postupně nebo se nechávají stejné, ale snižuje se objem, obsah a to, co nakupujeme méně, tak cenu snížíme.

DISTRIBUCE – jejím úkolem je, aby se produkt dostal k zákazníkovi

Prodáváme buď: a.) PRODEJ BEZ MEZIČLÁNKU – Výrobce prodává přímo spotřebiteli (internetové obchody, pobočky bank, kadeřnice)

Témata, do kterých materiál patří