Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




11

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (65.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Rozdělujeme to na 2 faktory:

a.) Vnitřní faktory – Může je podnik svým jednáním ovlivnit, zvyšují nebo snižují hodnotu firmy

b.) Vnější faktory- Nemůžeme je svým jednáním ovlivnit, nemůžeme je ani změnit

SWOT ANALÝZA

S – SILNÉ STRÁNKY PODNIKU- má nízké náklady, vysokou produktivitu práce, má podíl na trhu, je kvalitní, může mít různé patenty a licence - Platí zde pravidlo MAXI, zvyšují vnitřní hodnotu podniku

W- SLABÉ STRÁNKY- mají vysoké N, nízkou produktivitu práce, nižší kvalitu, nemáme žádné patenty a licence - platí zde pravidlo MINI, snižují vnitřní hodnotu podniku

O-PŘÍLEŽITOSTI- Patří do vnějších faktorů, nemůžeme je nijak ovlivnit, ale můžeme je identifikovat. Patří sem např. nové produkty, nové trhy (Rusko, Čína), nové způsoby prodeje (internet)

T-HROZBY- patří do vnějších faktorů, nemůžeme je ovlivnit ,ale můžeme je identifikovat. Může nastat krize, větší konkurence, přírodní katastrofy, cenová válka, regulace trhu státem (clo, normy apod.)

MARKETINGOVÁ STRATEGIE

Součástí marketingové plánu je také marketingová strategie, tzn., jakým způsobem budeme na trh působit a jak se vymezíme vůči konkurenci

  1. Stimulace trhu (poptávky)

    • Při stimulaci trhu máme 2 strategie – ZVYŠOVÁNÍ SPOKOJENOSTI ZÁKAZNÍKŮ - úroveň služeb, vztahy s veřejností, jakost produktů

    • PŘÍZNIVÉ CENY- Snažíme se snižovat N při výrobě, distribuce apod. Takový podnik se věnuje masové produkci.

2. Konkurence

  • STRATEGIE VŮDCE TRHU- jaké produkty určují situaci na trh (Nokia)

  • STRATEGIE ODVOZENÁ OD VŮDCE TRHU- Naše nabídka se inspiruje vůdcem trhu, snížíme si tím N na propagaci, výzkum aj.

  • Naším cílem je odlišit se od ostatních – snažíme se mít jinou nabídku než vůdce trhu

tržní mezera- nalezneme oblast trhu, která není obsazena, je to dobrá příležitost být v něčem první.

PRODUKT- má 4 úrovně

  1. úroveň ( jádro -uspokojení potřeb)- Pro jaký účel si zákazník produkt pořizuje (hodinky na měření času, mobil na volání)

  2. úroveň (způsob uspokojení potřeb)- je dána užitnými vlastnostmi produktu

    • KVALITA- je to soubor vlastností, které musí produkt mít, aby plnil svou funkci

    • DESIGN- je to soulad funkce a vzhledu

    • STYL- soubor estetických vlastností (barva aj.)

    • ZNAČKA- může být vyjádřena slovem, číslem. Odlišujeme ji od ostatního zboží, pokud má zboží značku je kvalitnější a je chráněn patentem. Má také vyšší cenu. Díky značce produkt lépe uvedeme na trh.

    • OBAL- plní několik funkcí – chrání, upozorňuje zákazníky, informační, měl by být ekologický a ekonomický

  3. úroveň ( rozšíření možností produktu) – To jsou různé doplňky a vylepšení (např. délka záruky)

  4. úroveň (psychologické vnímání)- Jak náš produkt působí na zákazníka, důležitou roli tu hraje Image, která ovlivní velikost prodeje

ŽIVOTNÍ CYKLUS PRODUKTU

Témata, do kterých materiál patří