Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




11

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (65.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

b.) S VYUŽITÍM SPROSTŘEDKOVATELE- Ten nám hledá vhodné odběratele pro velkoobchod hledá vhodné dodávky. Zprostředkovatel nezajišťuje samotnou dodávku. Někdy nemá plnou moc k podpisu smlouvy

c.) PRODEJ MALOOBCHODU- to je pro výrobky, co rychle ztrácejí na kvalitě (potr, oblečení, elektronika). Používá se často u velkých obchodních domů – Grand

d.) PRODEJ VELKOOBCHODU- Výrobce prodává zboží velkoobchodu, ten toto zboží skladuje a nebo upraví (balík), poté ho dále prodává maloobchodu anebo zajišťuje prodej ve své velkoobchodní síti.

PROPAGACE – (REKLAMA, OSOBNÍ PRODEJ, PODPORA PRODEJE, PUBLICITA)

Cílem propagace je přilákat zákazníka a upoutat jeho pozornost. Velkou roli zde hraje IMAGE. Reklama přesvědčuje o důvodu koupě.

Publicita – Jsou to zprávy o hodnocení nezávislých osob a institucí. Zveřejňuje se u hromadných sdělovacích prostředků. Vzniká samovolně, ale můžeme publicitu ovlivnit: Podnik chce být považován za dobrého partnera, který přispívá k ekonomickému rozvoji, poskytuje kvalitní zboží. Nebo si podnik dává pozor, aby neměl negativní publicitu, podniky nesmí znečišťovat životní ovzduší.

Podniky často sponzorují, což je pro ně pozitivní publicita, je založen na principu služby proti službě.

*Podpora prodeje- Je to tzv. motiv koupě

Patří sem: Vzorky – můžeme je vyzkoušet zdarma (ochutnávky)

Odměny- (kinder vajíčko)

Soutěž- tady může zákazník relativně zdarma mít naději na výhru

Patří sem i veletrhy a výstavy - Zde se produkty předvádějí přímo zákazníkům do detailu, prodejci zde poukazují např. na výkon, úspornost. Součástí veletrhů bývají také nějaké kulturní akce.

*Reklama- Reklamní strategie – jak na zákazníka

Slogany – „Lanza bělejší, prádlo čistější“. Používají se slogany, které si zákazník lehce zapamatuje a spojí si to s daným produktem, dostávají se do podvědomí lidí

Racionální působení – Je vhodnější spíše pro muže, využívá se tady logiky a rozumových argumentů, používá se u technických výrobků

Emocionální působení- Je vhodnější spíše pro ženy, působí na city, využívá se tu psychologie, v těchto reklamách jsou často děti a figuruje tam příroda

Reklamní prostředky – je jich mnoho. Vybírám si ty, co jsou pro nás nejvhodnější. Snažíme se oslovit zákazníka, např. rádio, noviny atd.

*Osobní prodej- Je to přímý kontakt prodávajícího se zákazníkem. Je to náročnější, na druhou stránku prodávající může ovládat psychologii prodeje. Zákazník musí odpovědět ano, či ne. Osobní prodej se využívá při prodeji dražšího zboží (vysavače)

Témata, do kterých materiál patří