Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




15.- personalistika, vrcholní a střední managment, zamestnanci organizace

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (22.43 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

15.- personalistika, vrcholní a střední managment, zaměstnanci organizace

Personalistika

  • vzdělávání a rozvoj zaměstnanců

  • organizace výběrových řízení

  • vedení veškeré personální agendy zaměstnanců

  • návrhy, analýza a hodnocení práce s lidskými zdroji

Plánování počtu zaměstnanců

  • podnik musí stanovit množství práce – to se uvádí v hodinách a v počtu pracovníků

  • podle různých skupin pracovníků – různé metody stanovení

  • Výběr zaměstnanců

  • Základní úroveň – osobní dotazník, přijímací pohovor (např. soustružník)

  • Střední úroveň – osobní dotazník, přijímací pohovor a zdravotní posouzení pro výkon práce (např. vedoucí oddělení)

  • Vyšší úroveň – několik kol výběrového řízení, rozhovor, ověřování různých druhů pracovní způsobilosti, odborná, organizační, psychická, (např. vyšší manažerské funkce)

Nezaměstnanost

= projevem poruchy na trhu práce

  1. Dobrovolná – nezaměstnanci nemají zájem o práci

    1. využití důchodového efektu – partner má dostatečně vysoký příjem

    1. ztratili zájem o práci

  1. Nedobrovolná – počet uchazečů je větší než počet pracovních míst

    1. frikční – nedostatečná informovanost osob hledající práci

    1. strukturální – nesoulad nabídky a poptávky

  • regionální – určitá oblast

  • profesní – určitá profese

  1. sezónní – zemědělství, stavebnictví

  1. cyklická – důsledek hospodářské krize

Management = proces plánování, organizování, vedení a kontroly organizačních činností zaměřených na dosažení organizačních cílů

Manažer = vedoucí pracovník, který zodpovídá za chod jemu svěřené organizace

Role manažera podle úrovně řízení

  1. Liniový management= nejnižší management

    • operativní řídící pracovníci

    • musí mít nejvíce odborných vědomostí dotýkajících se produkce výrobků nebo poskytování služeb

      • příklady profesí: mistři, vedoucí malých prodejen, vedoucí dílen, …

      • úkoly: činnosti, které vyplývají z každodenní činnosti, krátkodobé plány, zapracování nových zaměstnanců, provádění každodenní motivace, sepisování zpráv a hlášení pro střední řídící pracovníky

  1. Střední (middle) management= management druhého stupně – vedoucí pracovníci

    • jsou z mnoha různorodých odvětví

  • příklady profesí: vedoucí závodů, personální vedoucí, obchodní vedoucí, …

  • úkoly: sestavují spíše krátkodobé taktické plány, organizování úseků, provádění motivačních programů, stanovení kontrolních cílů

  1. Top management= vrcholový management – špičkoví řídící pracovníci

    • usměrňují chod celého systému

    • závisí na nich úspěch podniku

    • částečně přebírají odpovědnost za vlastníky podniku a mají na ně velmi úzké vazby

      • příklady profesí: většinou ředitelé a generální ředitelé

      • úkoly: strategické dlouhodobé plánování, organizování celé struktury organizace, obsazování nejvyšších míst ve struktuře, plánování motivačních programů

Témata, do kterých materiál patří