Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




19. Činnost podniku a jejich návaznost

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (33.45 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

č. 174/1968 Sb., o státním odborném dozoru na bezpečností práce.

Investiční činnost

Investiční činností rozumíme použití kapitálu podniku:

  • K získání potřebného DHM a DNM

  • K uložení do cenných papírů, u bank na termínované vklady, nákupu

nemovitostí, uměleckých předmětů za účelem dalšího prodeje nebo pronájmu

  1. věcné investice. = do rekonstrukcí nákup stojů a hmotných věcí

  2. finanční investice. = nákup akcií

Provádění věcných investic je třeba vždy pečlivě zvážit a připravit. Příprava zahrnuje návrh projektu.

Projekt

  • Souborné řešení po stránce technické, architektonické a ekonomické.

  • Zpracovává ho zpravidla specializovaná projektová organizace na základě požadavků podniku, zpracovaných v investičním záměru.

Hmotný majetek může podnik získat také nájmem = leasingem.

Rozlišujeme leasing:

  • Provozní (operativní) = krátkodobý pronájem hmotného majetku

  • Finanční = dlouhodobý pronájem zpravidla movitého majetku (auta, výr. zařízení ...)

Investiční činnost v oblasti věcných investic v podniku zajišťuje investiční útvar,

Finanční investice zajišťuje finanční útvar.

Financování

  • Činnost, která vede k přerozdělování financí

  • Přehled o finančních zdrojích a jejich užití poskytuje rozvaha podniku.

Otázky finančního řízení

  • Do čeho má podnik investovat (do aktiv)

  • Z čeho má podnik investovat (z pasiv)

  • Kolik ze získaných přínosů ponechat v podniku (v pasivech)

Zdroje financování

  • Vlastní zdroje = ZK, dary, sponzoři, zisk

  • Cizí zdroje = úvěry KBU, DBU

Jestliže podnik žádá o investiční úvěr, musí bance předložit podnikatelský záměr, přehled o tvorbě a potřebě finančních prostředků, rozvahu a výsledovku.

  • Z poskytnutých úvěrů se platí úrok.

  • Vyjadřuje se v procentech jako tzv. úroková sazba.

  • Úrok je projednáván na základě žádosti o poskytnutí úvěru

Odbyt a marketing

Odbyt

  • Zabývá se hledáním odbytových trhů pro své výkony, hledá, kde prodat zboží

Marketing

  • Podnikatelská metoda, která hledá dlouhodobé odbytové trhy pro výkony podniku.

  • Název odvoze od anglického slova „market“ (trh).

Základem marketingu

  • Je poznání, že cíle podniku může být dosaženo jen tehdy, jsou-li poznány přání a potřeby kupujících.

  • Tyto potřeby a přání se dají ovlivňovat pomocí marketingových nástrojů, které bývají označovány jako marketingový mix.

  • Product

  • Price

  • Promotion

  • Place

Volba a vzájemná kombinace těchto prvků závisí na marketingové strategii, což je zásadní orientace podniku pro dosažení ekonomického růstu.

Product = výrobek, nebo služba

  • Výrobek je souhrn užitných vlastností k uspokojování potřeb

  • Výrobek splňuje určité představy a přání spotřebitelů.

Totální výrobek má 3 vrstvy:

  • Jádro – základní užitný efekt

  • Zhmotnělý výrobek = vnější znaky (jakost, značka, vzhled, styl)

  • Výrobek v rozšířeném pojetí a techniky – servise instalace

Témata, do kterých materiál patří