Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




24.Otázka č.24 MIS + Odpisy

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (26.84 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Dotazování může být:

  • Ústní - osobně z očí do očí, mohu vysvětlit, když nerozumí, ale časově náročné

  • Písemné - noviny

  • Telefonické - rychlejší, přímá komunikace, ale účinnost nepříliš veliká

Pravidla jak se ptáme:

  • Nejdříve se představím a uvedu cíl našeho výzkumu

  • Vhodné je lidi motivovat k vyplnění - malý dárek, slosování

  • Otázek ani moc ani málo (neunavit ale něco se dozvědět)

  • Nakonec klademe ty otázky, nad kterými musí uvažovat

Formy otázek:

  • Otevřená - řekne svůj názor

  • Polootevřená - výběr možností

  • Uzavřená - ano x ne

  • Ptáme se jednoduše u některých věcí zaobleně, slovník srozumitelný, neměl by vyvolat pocit neodbornosti

  • Neptám se na věci, u kterých předpokládám odpověď

  • Neptám se podmiňovacím způsobem

  • Nepoužívám slova, kterým by nerozuměli

  • Nakonec poděkuji

Plán marketingového výzkumu

  1. Definice problémů - přesné vymezení toho, co budeme zkoumat a na co hledáme odpovědi

  2. Sestavení plánu výzkumu

    1. Metoda

    2. Typy údajů - jaké informace potřebujeme

      • Sekundární informace - ty, které se už někde nachází

        • Výhoda - časově nenáročné a méně nákladné

        • Nevýhoda - informace sbírány za jiným účelem a musíme je přepracovat

      • Primární informace - ještě nikde nejsou, musíme je teprve získat

        • Výhoda - sbíráme je k přesně k stanovenému problému

        • Nevýhoda - časově náročnější a nákladnější

  1. Rozpočet na marketingový výzkum

  2. Stanovení časového harmonogramu

  3. Kontrola výsledků

  1. Sběr informací - samotný sběr informací v terénu (časově nejnáročnější úsek v marketingovém výzkumu)

  2. Zpracování a analýza informací

Prezentace výsledků - seznámení žadatele výzkumu s dosaženými výsledky a doporučeními

  1. Odpisy

Odpis = peněžní vyjádření opotřebení DM

Oprávky – součet odpisů za celou dobu užívání

Odečteme-li oprávky od pořizovací ceny DM zjištěna zůstatková cena

Druhy:

Účetní

  • Stanoví se podle vnitřní směrnice (odpisový plán)

  • Odpovídají skutečnému opotřebení DM

  • Jejich výši určuje podnik a ovlivňuje HV

Daňové

  • Vypočítávají se jednotně podle zákona o daních z příjmu

  • Zjišťují se mimo soustavu účetních zápisů

  • Ovlivňují základ daně z příjmu

Způsoby odepisování:

  1. Odpis rovnoměrný – je stále stejný po celou dobu používání

Roční odpis v 1. roce odpisování = vstupní cena x roční odpisová sazba pro 1. rok odpisování

Roční odpis v dalších letech = vstupní cena x roční odpisová sazba pro další roky odpisování

  1. Odpis zrychlený – odpisy jsou v prvních letech vyšší a pak se snižují

Odpis v 1. roce odpisování = vstupní cena

Koeficient pro zrychlené odpis. pro 1.rok

Odpis v dalších letech = zůstatková cena x 2

koeficient pro zrychl. – počet let po které byl

odpis.v dalších letech majetek již odpisován

Postup při odpisování

  1. Zatřídění majetku do odpisové skupiny (udává nám, kolik let se majetek bude odpisovat), se provádí podle přílohy zákona o dani z příjmu

  2. Firma si zvolí podle svých podmínek způsob odpisování, zvolený způsob odpisování nelze změnit

  3. Vlastní výpočet

Témata, do kterých materiál patří