24.Otázka č.24 MIS + Odpisy
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Dotazování může být:
Ústní - osobně z očí do očí, mohu vysvětlit, když nerozumí, ale časově náročné
Písemné - noviny
Telefonické - rychlejší, přímá komunikace, ale účinnost nepříliš veliká
Pravidla jak se ptáme:
Nejdříve se představím a uvedu cíl našeho výzkumu
Vhodné je lidi motivovat k vyplnění - malý dárek, slosování
Otázek ani moc ani málo (neunavit ale něco se dozvědět)
Nakonec klademe ty otázky, nad kterými musí uvažovat
Formy otázek:
Otevřená - řekne svůj názor
Polootevřená - výběr možností
Uzavřená - ano x ne
Ptáme se jednoduše u některých věcí zaobleně, slovník srozumitelný, neměl by vyvolat pocit neodbornosti
Neptám se na věci, u kterých předpokládám odpověď
Neptám se podmiňovacím způsobem
Nepoužívám slova, kterým by nerozuměli
Nakonec poděkuji
Plán marketingového výzkumu
Definice problémů - přesné vymezení toho, co budeme zkoumat a na co hledáme odpovědi
Sestavení plánu výzkumu
Metoda
Typy údajů - jaké informace potřebujeme
Sekundární informace - ty, které se už někde nachází
Výhoda - časově nenáročné a méně nákladné
Nevýhoda - informace sbírány za jiným účelem a musíme je přepracovat
Primární informace - ještě nikde nejsou, musíme je teprve získat
Výhoda - sbíráme je k přesně k stanovenému problému
Nevýhoda - časově náročnější a nákladnější
Rozpočet na marketingový výzkum
Stanovení časového harmonogramu
Kontrola výsledků
Sběr informací - samotný sběr informací v terénu (časově nejnáročnější úsek v marketingovém výzkumu)
Zpracování a analýza informací
Prezentace výsledků - seznámení žadatele výzkumu s dosaženými výsledky a doporučeními
Odpisy
Odpis = peněžní vyjádření opotřebení DM
Oprávky – součet odpisů za celou dobu užívání
Odečteme-li oprávky od pořizovací ceny DM zjištěna zůstatková cena
Druhy:
Účetní
Stanoví se podle vnitřní směrnice (odpisový plán)
Odpovídají skutečnému opotřebení DM
Jejich výši určuje podnik a ovlivňuje HV
Daňové
Vypočítávají se jednotně podle zákona o daních z příjmu
Zjišťují se mimo soustavu účetních zápisů
Ovlivňují základ daně z příjmu
Způsoby odepisování:
Odpis rovnoměrný – je stále stejný po celou dobu používání
Roční odpis v 1. roce odpisování = vstupní cena x roční odpisová sazba pro 1. rok odpisování
Roční odpis v dalších letech = vstupní cena x roční odpisová sazba pro další roky odpisování
Odpis zrychlený – odpisy jsou v prvních letech vyšší a pak se snižují
Odpis v 1. roce odpisování = vstupní cena
Koeficient pro zrychlené odpis. pro 1.rok
Odpis v dalších letech = zůstatková cena x 2
koeficient pro zrychl. – počet let po které byl
odpis.v dalších letech majetek již odpisován
Postup při odpisování
Zatřídění majetku do odpisové skupiny (udává nám, kolik let se majetek bude odpisovat), se provádí podle přílohy zákona o dani z příjmu
Firma si zvolí podle svých podmínek způsob odpisování, zvolený způsob odpisování nelze změnit
Vlastní výpočet