ekonomika
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu RTF.
Trh zaplaven spoustou výrobků,přilákat zákazníka na masovou propagaci.Upoutání pozornosti aby jsme prodali produkt.
Splnění zákazníkova očekávání, (co mu na očích vidíme),začíná průzkum trhu,snažíme se vyjít vstříc,
Postaven na přesvědčování zákazníka,aby se choval zodpovědně,tlak na ekologické,etické výrobky,poslední hit-udržitelný rozvoj-výrobek vydrží déle
etický marketing-ekologické cigarety atd.
07.05.2019
Průzkum trhu-na konkurenci,na zákazníky,
Vlivy které na zákazníky působí rozdělujeme na vlivy-subjektviní a objektivní
segment trhu-skupina zákazníků která nakupuje nebo uvažuje o tom,že nakoupí dané zboží
ceny konkurence,služby,kde jsou pobočky,otevírací doba,způsob prodeje,
metod průzkumu trhu-průzkum v terénu,průzkum od stolu
neuromarketing-zcela přesně odpovídá na otázky,kamera nás sleduje,máme napojený mozek,
Obaly- estetický,ochranný,informační,recyklovatelný,odlišný od konkurence,snadlo otevíratelný,uzavřitelný,snadno skladovatelný,nizská cena ke vztahu k obsahu,
Ceny-sečteme všechny náklady na výrobek,+zisk =prodejní cena+daň z prřidané hodnoty =prodejní cena s daní-základní sazba,první snížená sazba daně,druhá snížená sazba daně,
cenu dále ovlivňuje-konkurence,poptávka,roční odbodí,počasí,místo prodeje,značka,způsob placení
09.05.2019Cenová pružnost poptávky
je to vztah mezi změnou ceny a změnou poptávy
nizská cenová pružnost-poptávka na změnu ceny skoro nereaguje,ať se cena snižuje nebo zvyšuje,poptávka je pořád stejná.např.-pitná voda,základní potraviny,hygiena,
vysoká cenová pružnost-málá změna ceny se projeví ve změně poptávky-módní zboží,
Volba distribučních cest
distribuce-přímá,nepřímá,
přímá-výrobce->konečný spotřebitel
nepřímá- výrobce->obchod->konečný spotřebitel
Propagace-
psychologické ovládání zákazníků aby si pořídili naše zboží
Reklama
Publicita
Podpory prodeje
Osobní prodej
Placená propagace která chválí dané zboží nebo firmu