Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (39.52 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

e) zpětná vazba – zkontrolujeme, zda opatření byla splněná

Druhy kontroly

  1. Podle místa – přímá kontrola – provádí se přímo v terénu (inspekce, hygiena)
    - nepřímá kontrola – kontrolují se výkazy

  2. Podle času – předběžná kontrola – před zahájením nějaké činnosti
    - průběžná kontrola – během činnosti
    - následná kontrola – po skončení činnosti

  3. Podle rozsahu – úplná – veškerý majetek
    - dílčí – kontroluje jen nějakou část

  4. Podle doby trvání – nepřetržitá – kontrola pořád
    - občasná – kontrola 1x za měsíc

Lidské chyby
- 3 skupiny:

  1. Chyby vědomé – pracovník je dělá záměrně

  2. Chyby plynoucí z neznalosti, z nepochopení metodiky – pracovník si není vědom chyb, které dělá

  3. Chyby z nepozornosti, ze špatného soustředění – problémy doma, nemocný člen rodiny, starosti

Rozhodování
- je to manažerská funkce, která je založena na principu volby
- manažer má více možností, jeho úkolem je vybrat tu nejvýhodnější
- problémy, které řeší manažer:
a) dobře strukturované problémy – problémy jednoduché, často se opakují a existuje postup řešení
b) špatně strukturované problémy – řeší se na vyšší úrovni řízení, jsou nové a neopakovatelné
- rozhodovací metody:
a) analýza silového pole – problém, který se řeší rozdělíme na 2 části:
1) přínos a klady
2) zápory

b) burza nápadů – skupina složená z různých profesí, má za úkol vymyslet co nejvíce námětů = zapisují se po vyčerpání všech se potom přikročí k jejich vyhodnocení

c) delphi metoda – to samé co burza nápadů, ale skupina je složena z odborníků

Komunikace
- je to základní spojovací článek mezi lidmi
- komunikační šum – může vzniknout v jakékoli fázi komunikace
komunikační kanály
a) formální (oficiální) –1)horizontální - komunikace mezi lidmi na stejné úrovni (žák se žákem, učitel s učitelem)
2)vertikální (směr dolů) - (učitel a žák) – jedná se především o příkazy
3)vertikální (směr nahoru) – (žák a učitel) – většinou zpětná vazba na příkazy
b) neformální (neoficiální) – komunikace neformální

Formy komunikace
a) ústní
- výhody – je rychlá, zpětná vazba, můžeme použít mimiku a gesta
- nevýhody – není doklad o proběhlé komunikaci
b) písemná
- výhody – máme doklad o komunikaci
- nevýhody – nečitelné sdělení, chybí zpětná vazba)

Témata, do kterých materiál patří