Management
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
e) zpětná vazba – zkontrolujeme, zda opatření byla splněná
Druhy kontroly
Podle místa – přímá kontrola – provádí se přímo v terénu (inspekce, hygiena)
- nepřímá kontrola – kontrolují se výkazyPodle času – předběžná kontrola – před zahájením nějaké činnosti
- průběžná kontrola – během činnosti
- následná kontrola – po skončení činnostiPodle rozsahu – úplná – veškerý majetek
- dílčí – kontroluje jen nějakou částPodle doby trvání – nepřetržitá – kontrola pořád
- občasná – kontrola 1x za měsíc
Lidské chyby
- 3 skupiny:
Chyby vědomé – pracovník je dělá záměrně
Chyby plynoucí z neznalosti, z nepochopení metodiky – pracovník si není vědom chyb, které dělá
Chyby z nepozornosti, ze špatného soustředění – problémy doma, nemocný člen rodiny, starosti
Rozhodování
- je to manažerská funkce, která je založena na principu volby
- manažer má více možností, jeho úkolem je vybrat tu nejvýhodnější
- problémy, které řeší manažer:
a) dobře strukturované problémy – problémy jednoduché, často se opakují a existuje postup řešení
b) špatně strukturované problémy – řeší se na vyšší úrovni řízení, jsou nové a neopakovatelné
- rozhodovací metody:
a) analýza silového pole – problém, který se řeší rozdělíme na 2 části:
1) přínos a klady
2) zápory
b) burza nápadů – skupina složená z různých profesí, má za úkol vymyslet co nejvíce námětů = zapisují se po vyčerpání všech se potom přikročí k jejich vyhodnocení
c) delphi metoda – to samé co burza nápadů, ale skupina je složena z odborníků
Komunikace
- je to základní spojovací článek mezi lidmi
- komunikační šum – může vzniknout v jakékoli fázi komunikace
komunikační kanály
a) formální (oficiální) –1)horizontální - komunikace mezi lidmi na stejné úrovni (žák se žákem, učitel s učitelem)
2)vertikální (směr dolů) - (učitel a žák) – jedná se především o příkazy
3)vertikální (směr nahoru) – (žák a učitel) – většinou zpětná vazba na příkazy
b) neformální (neoficiální) – komunikace neformální
Formy komunikace
a) ústní
- výhody – je rychlá, zpětná vazba, můžeme použít mimiku a gesta
- nevýhody – není doklad o proběhlé komunikaci
b) písemná
- výhody – máme doklad o komunikaci
- nevýhody – nečitelné sdělení, chybí zpětná vazba)