Seminární práce na RAK - Mikrovlnné obvody
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Radary typu RAMER-7 nejčastěji potkáte zabudované do civilních neoznačených automobilů. Radarová hlava je zasazena do přední masky automobilu, počítač s LCD displejem a řídící panel jsou před sedadlem spolujezdce.
Takzvané stacionární ( pevně stojící ) radary RAMER-7 umístěny v kovových skříních podél silnic. Budky jsou většinou prázdné. Například v Praze je sice celkem šest skříní pro stacionární radary ( Průmyslová, K Barrandovu, V Holešovičkách, Československé armády, Radlická a Patočkova ), ale radar je umístěn vždy jen v jedné z nich.
Posledním provedením jsou přenosné trojnožky, kterých je dosud poměrně málo.
Ostatní dvě celosvětově používané kmitočty - takzvané X a K pásmo se k měření rychlosti v České republice nepoužívají, to však neplatí například v sousedním Rakousku nebo Německu. V České republice se zatím hromadně nepoužívají ani laserové měřiče rychlosti. V současné době laserové měřiče Policie České republiky pouze testuje.
Radarové detektoryRadarové detektory, někdy ne úplně přesně nazývané "antiradary" jsou pasivní zařízení - velmi citlivé přijímače v mikrovlnném pásmu. Jsou naladěné na stejnou frekvenci, kterou vysílají silniční radary, a jejich funkce by se dala přirovnat ke klasickému radiopřijímači.
Radarové detektory nic nevysílají ani neruší, pouze řidiče informují o přítomnosti radaru. Detektory BELTRONICS jsou řízeny mikroprocesorem, který automaticky vyhledává radary ve všech světově používaných pásmech - X,K a rozšířeném ( "superwideband" ) Ka pásmu používaném u nás v České republice. V blízkosti radaru je řidič varován zvukovým i světelným signálem a systém inteligentní signalizace umožňuje odhadnout vzdálenost a polohu místa, ze kterého je měřena rychlost. Detektor Vás také upozorní na laserové měřiče, které se v zahraničí používají k měření rychlosti automobilů na velké vzdálenosti. Pokroková FMT technologie zaručuje vynikající citlivost ve všech pásmech s minimem falešných poplachů.
Úspěšnost při odhalení radarů
Úspěšnost detekce, to znamená včasné odhalení policejního radaru je u detektorů BELTRONICS relativně vysoká. Radarový detektor odhalí radar téměř stoprocentně - přibližně v 98% případů. Ne vždy ale stačí řidič vozidla včas zareagovat. Radarové detektory jsou úspěšnější při odhalování radarů ve městech, kde se paprsek radaru dobře odráží od terénních překážek, nežli na dálnici.
Udáváme,že detektory BELTRONICS zachrání pozorného řidiče zhruba v 75-85% případů, kdy by zaručeně platil pokutu vinou toho, že přehlédne radarovou kontrolu.
Vzdálenost, na kterou radarový detektor odhalí radar, závisí na konkrétní situaci, způsobu měření rychlosti a hlavně na odrazech radarového paprsku v terénu. Při měření proti směru jízdy detektor varuje řidiče často i několik set metrů před místem, ve kterém je měřena rychlost. Minimální vzdálenost, na kterou naše detektory odhalí radar, je 100 metrů. Dosah radarů RAMER-7 je maximálně 60 metrů, obvykle se ale měří na vzdálenost do 35-metrů. Proto má v těchto situacích i méně pozorný řidič dostatek času správně zareagovat. Měří-li policie rychlost po směru jízdy a detektor zachytí odražené vlny, je obvyklá vzdálenost odhalení radaru 20-60 metrů před měřícím stanovištěm. Protože je rychlost Vašeho vozidla změřena zhruba 10 až 20 metrů poté, co minete radar, je při rychlé reakci řidiče opět slušná šance na úspěch. Je nutné si uvědomit, že při měření po směru jízdy je reakční doba pro změnu rychlosti vozidla velmi krátká - řádově několik vteřin. Výhodou je, že i při měření po směru jízdy se paprsek radaru dobře odráží zejména v husté zástavbě.