Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




CO JE TO MANAGEMENT

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (75.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

stanovit (výzkum vesmíru, nemocí..)

  • Vedení

- určitý druh jednání vedoucího se zaměstnanci – výběr různých stimulů

a) autokratický manažer – autoritativní management

- preferuje používání moci bez konzultace s ostatními, je sám zodpovědný, tento styl efektivní v případě, že má

vedoucí moc k prosazení svých rychlých rozhodnutí

b) demokratický manažer – kooperativní management

- možnost volného vyjádření s konečným slovem pracovníků, účinné když jsou spolupracovníci profesionálové,

nedostatkem se stává možnost ztráty kontroly nad podřízenými

c) liberální manažer – pasivní management

- manažer je jen konzultant, vytváří podmínky pro pracovníky, výhodné v případě velké sebekázně pracovníků,

vedení se může stát snadno anarchií a zmatkem

- vůdčí role - učitel – informuje, v záběru užších vztahů

- sponzor – využívá maximálně schopnosti podřízených

- kouč – stanovuje cíle podle možností skupin

- šéf – řeší rázně i nepříjemné situace

  • Kontrolování

- proces zjišťování toho, že cíle jsou skutečně naplňovány, že se opravují odchylky, porovnává se stav tak zvanou

zpětnou vazbou, zda –li plány se rovnají realitě

a) získávání a výběr informací

b) ověření správnosti informací

c) kritické zhodnocení kontrolovaných jevů

d) návrh na opatření

e) zpětná vazba – kontrola zda se navrhovaná opatření realizují

  • Personalistika

- personalistika ukazuje, jak je kdo schopný pracovník

- u malých organizací se nepoužívá = zbytečné

- u velkých org. je to výhodné

- informace jsou pouze pro nadřízené, neměly byl se dostat k podřízeným

- personální inventura:

- udělá se analýza a poté skutečný stav

- zjistí se, koho firma potřebuje a koho má

- do jednotlivých fce se dosadí potřební pracovníci

- hodnocení bývá mnohdy neobjektivní = dobří pracovníci dostávají horší hodnocení, aby nepostupovali a nadřízení

si je mohli nechat u sebe. Horší pracovníci dostávají hodnocení lepší, aby se jich zbavili

- získávání pracovníků do firmy:

- v okruhu známých, z branže

- lidé z podniku, kteří mohou být povýšeni (výhoda, jelikož známe schopnosti a vzdělání pracovníka)

- příjímání prostřednictvím inzerátu =

1) celostátní tisk = široký dopad, mnoho lidí, kteří si to přečtou

2) regionální tisk = výběr užší

3) časopisy z oboru = přečtou si to lidé z oboru, (knižní časopisy)

- je nutné uvést požadované vzdělání, praxi, životopis

- pouze písemný kontakt

- další síto = min. 50% lidí nebude splňovat dané požadavky

- ty které si vybereme = ústní pohovor ( zde zjistíme, zda je komunikativní, zda zapadne do kolektivu)

- na závěr písemné testy = mohou zde být např. modelové situace

a) testy inteligence = logické myšlení a uvažování

b) testy dovedností = zájmy

c) test vhodného povolání = zda se člověk na dané povolání hodí

Témata, do kterých materiál patří