Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Etapy cíleného marketingu

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (43 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Postup výběru cílového segmentu

  1. Určení hledisek pro rozdělení segmentu

  2. Určení znakových škál v jednotlivých hlediscích

  3. Určení hodnot jednotlivých segmentů podle jednotlivých hledisek

  4. Určení závažnosti vybraných hledisek

  5. Zajištění srovnatelnosti úrovní mezi hledisky

  6. Určení celkové přitažlivosti jednotlivých (předchozích) segmentů

  7. Výběr

Příklady využití cíleného marketingu

Geografická segmentace

  • zejména velké firmy dost často využívají členění trhu na různé geografické jednotky, zejména státy, regiony, města a vesnice

  • moderním prvkem je vytváření regionálních marketingových programů, které uspokojují specifické potřeby dané oblasti z hlediska produktu reklamy, podpory prodeje

Demografická segmentace

  • demografická kritéria jsou nejčastěji používaná

  • výhodou je snadná kvalifikovatelnost a vazby na nákupní chování

  • užívá se členění trhu podle věkových skupin, pohlaví, velikosti rodiny, podle příjmů, povolání, náboženství, vzdělání apod.

Psychografická segmentace

  • členění trhu podle zařazení spotřebitelů do sociálních vrstev a podle životního stylu

  • životní styl a sociální zajištění jsou velmi úzce spojeny se zájmem o určité výrobky a s nákupním chováním

Psychologická segmentace

  • často se používá členění trhu podle znaku osobnosti, např. podle chování spotřebitele ve vztahu k výrobku (očekávání užitku, stupeň uspokojení potřeb, stupeň věrnosti výrobku či značce, postoj k výrobku)

  • některé trhy jde rozdělit podle uživatelského postavení (uživatelé x neuživatelé)

  • dále: bývalí uživatelé, prví uživatelé, stálí uživatelé

Témata, do kterých materiál patří