Prodejní cesty, význam a způsob distribuce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Strategie výběru distribuční cesty.
musí vycháezt z cílů, které má distribuce zajisti
výchozím bodem jsou strategické zájmy firmy a zvolená marketingová strategie
musí se zvažovat vliv firmy na distribuční kanál
pro začínající firmu často není vhodným partnerem velký velkoobchod, protože zainteresovanost distributora je vždy úměrná velikosti tržeb a začínající firma může mít v plánech velkoobchodu podřadnou roli
není vhodné spoléhat na jediný kaná, protože v případě jeho zániku dochází k úpadku mnoha firem, které jsou s ním úzce spojené
volbu způsobu odbytu a konkrétních distribučních cest zejména ovlivňuje
charakter produkce a jeho náročnost na prodej
dopravní náklady a podmínky
skladovací náklady a podmínky
prodejní náklady a podmínky
Organizace prodeje
jednotlivé články distribučního systému mohou být navzájem téměř nezávislé nebo více či méně závislé
vzájemnou koordinací se zvyšuje účinnost celého systému, i když každý článek většinou sleduje své vlastní zájmy
tradiční distribuční systém
skládá se ze samostatných nezávislých subjektů, každý z nich se považuje za samostatný, snaží se posílit své postavení, získat určité výhody
v období, kdy je na trhu trvaleji převaha nabídky nad poptávkou, se dostává takový systém do defenzívy a má různé problémy
vertikální marketingový systém
horizontální marketingový systém