Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Prodejní cesty, význam a způsob distribuce

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (32.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Strategie výběru distribuční cesty.

  • musí vycháezt z cílů, které má distribuce zajisti

  • výchozím bodem jsou strategické zájmy firmy a zvolená marketingová strategie

  • musí se zvažovat vliv firmy na distribuční kanál

  • pro začínající firmu často není vhodným partnerem velký velkoobchod, protože zainteresovanost distributora je vždy úměrná velikosti tržeb a začínající firma může mít v plánech velkoobchodu podřadnou roli

  • není vhodné spoléhat na jediný kaná, protože v případě jeho zániku dochází k úpadku mnoha firem, které jsou s ním úzce spojené

  • volbu způsobu odbytu a konkrétních distribučních cest zejména ovlivňuje

  1. charakter produkce a jeho náročnost na prodej

  2. dopravní náklady a podmínky

  3. skladovací náklady a podmínky

  4. prodejní náklady a podmínky

Organizace prodeje

  • jednotlivé články distribučního systému mohou být navzájem téměř nezávislé nebo více či méně závislé

  • vzájemnou koordinací se zvyšuje účinnost celého systému, i když každý článek většinou sleduje své vlastní zájmy

  1. tradiční distribuční systém

    • skládá se ze samostatných nezávislých subjektů, každý z nich se považuje za samostatný, snaží se posílit své postavení, získat určité výhody

    • v období, kdy je na trhu trvaleji převaha nabídky nad poptávkou, se dostává takový systém do defenzívy a má různé problémy

  2. vertikální marketingový systém

  3. horizontální marketingový systém

Témata, do kterých materiál patří