Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Stimuly nákupní atmosféry

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (50.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

1. vertikální prezentace: zboží stejného duhu je prezentováno ve výkladní skříni pod sebou; šíře nabídky je zdůrazněna v horizontálním směru; vyvolává optický dojem široké uspořádání; přehledné nabídky nejvíce ve větších prodejních jednotkách

2. horizontální prezentace: je vhodná pro menší prodejní jednotky, kde se nemůže vystavit větší množství jednoho druhu

3. otevřená prezentace: předpokládá aktivní zapojení zákazníka s možností prohlédnou, vyzkoušet a porovnat s jiným druhem zboží

4. tématická prezentace: různé druhy zboží pod jedním tématem

5. prezentace životního stylu: je urč6. ena pro č7. ást zákazníků se shodnou charakteristikou životního stylu

8. prezentace příbuzného zboží: zákazník je při nákupu urč9. itého zboží veden myšlenkou k sortimentu kompletního typu

10. prezentace v blocích: je vhodná pro nové a unikátní zboží nebo zboží za speciální cenu; je nároč11. ná na prodejní plochu

činitelé, kteří podmiňují prezentaci zboží: zboží, jeho vlastnosti, popř. charakter obalu

: velikost plochy pro prezentaci

: umístění výrobků ve výstavním zařízení

: prezentační prostředky

pro prezentační prostředky je důležité: jejich užití => pomoc při rozhodování

: jejich provedení

: jejich umístění

3. Dispoziční řešení prodejní místnosti:

a) GRID LAYOUT:

charakteristický pro uzavření samoobsluhy, kde je výstavní zařízení uspořádáno rovnoběžně s bočními stranami prodejní jednotky

uspořádání vede zákazníka určitým směrem, což může podnikatel využit pro prezentaci zboží

výhodou je maximální využití plochy

b) FREE - FLOW LAYOUT:

model volného pohybu zákazníka, který se orientuje podle vlastní vůle, může přehlédnout celou nabídku prodejní místnosti a není veden uspořádáním zařízení prodejních místností

využití prodejní plochy je nižší

používá se u nepotravin (především oděvy)

c) STANDARTNÍ LAYOUT:

označení pro klasický pultový prodej, který neumožňuje zákazníkovi přístup k zásobě zboží ani volbu pohybu ve vztahu k nabídce zboží

d) BUTIQUE LAYOUT:

má uspořádání jednotlivých sortimentních skupin do samostatných, více či méně uzavřených úseků, které mohou mít kromě sortimentního zaměření i odlišnou cílovou skupinu, barevné řešení, formu prodeje…

4. Obchodní zařízení:

je to soubor zařízení a prostředků, které jsou určeny pro vystavení zboží případně pro realizaci nákupu

obchodní zařízení se podílí na tvorbě nákupních podmínek kvalitativní stránkou (vzhledem, funkčností) a stránkou kvantitativní (množství, výkon)

5. Forma prodeje, služby a personál

Témata, do kterých materiál patří