Stimuly nákupní atmosféry
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
1. vertikální prezentace: zboží stejného duhu je prezentováno ve výkladní skříni pod sebou; šíře nabídky je zdůrazněna v horizontálním směru; vyvolává optický dojem široké uspořádání; přehledné nabídky nejvíce ve větších prodejních jednotkách
2. horizontální prezentace: je vhodná pro menší prodejní jednotky, kde se nemůže vystavit větší množství jednoho druhu
3. otevřená prezentace: předpokládá aktivní zapojení zákazníka s možností prohlédnou, vyzkoušet a porovnat s jiným druhem zboží
4. tématická prezentace: různé druhy zboží pod jedním tématem
5. prezentace životního stylu: je urč6. ena pro č7. ást zákazníků se shodnou charakteristikou životního stylu
8. prezentace příbuzného zboží: zákazník je při nákupu urč9. itého zboží veden myšlenkou k sortimentu kompletního typu
10. prezentace v blocích: je vhodná pro nové a unikátní zboží nebo zboží za speciální cenu; je nároč11. ná na prodejní plochu
činitelé, kteří podmiňují prezentaci zboží: zboží, jeho vlastnosti, popř. charakter obalu
: velikost plochy pro prezentaci
: umístění výrobků ve výstavním zařízení
: prezentační prostředky
pro prezentační prostředky je důležité: jejich užití => pomoc při rozhodování
: jejich provedení
: jejich umístění
3. Dispoziční řešení prodejní místnosti:
a) GRID LAYOUT:
charakteristický pro uzavření samoobsluhy, kde je výstavní zařízení uspořádáno rovnoběžně s bočními stranami prodejní jednotky
uspořádání vede zákazníka určitým směrem, což může podnikatel využit pro prezentaci zboží
výhodou je maximální využití plochy
b) FREE - FLOW LAYOUT:
model volného pohybu zákazníka, který se orientuje podle vlastní vůle, může přehlédnout celou nabídku prodejní místnosti a není veden uspořádáním zařízení prodejních místností
využití prodejní plochy je nižší
používá se u nepotravin (především oděvy)
c) STANDARTNÍ LAYOUT:
označení pro klasický pultový prodej, který neumožňuje zákazníkovi přístup k zásobě zboží ani volbu pohybu ve vztahu k nabídce zboží
d) BUTIQUE LAYOUT:
má uspořádání jednotlivých sortimentních skupin do samostatných, více či méně uzavřených úseků, které mohou mít kromě sortimentního zaměření i odlišnou cílovou skupinu, barevné řešení, formu prodeje…
4. Obchodní zařízení:
je to soubor zařízení a prostředků, které jsou určeny pro vystavení zboží případně pro realizaci nákupu
obchodní zařízení se podílí na tvorbě nákupních podmínek kvalitativní stránkou (vzhledem, funkčností) a stránkou kvantitativní (množství, výkon)
5. Forma prodeje, služby a personál