Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Trh a segmentace trhu

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (34.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

1. segmentace trhu:

- segmentace je nalezení skupin zákazníků podle stanovených kritérií

- segment je skupina zákazníků, kteří mají své specifické požadavky na urč- itou skupinu výrobků

- výhody: uspokojení potřeb zákazníka

: efektivnější stimulace a distribuce výrobků

: přizpůsobení výrobku zákazníkovi

: získání konkurenční výhody

- kritéria, která by měla být splňována segmenty:

a) zákazníci musí vyžadovat rozdílné vlastnosti od výrobců

b) zákazníci patřící do určc) itého segmentu musí mít nějaké společd) né potřeby

e) segment musí být dostatečf) ně velký, dostupný a stabilní

g) při výběru segmentu musí firma zvažovat a vyhodnocovat ekonomické rozměry segmentu

- hlediska segmentace: geografické

: demografické ( věk, pohlaví, příjmy)

: psychologické (rozdělení dle osobností, příslušnosti k určité soc.

třídě a životního stylu)

: chování (věrnost značce, místo nákupu)

: užitečnost (proč si zákazník výrobek kupuje - závislost mezi

výrobkem a uspokojením zákazníka)

2. tržní zacílení: v praxi existují dvě možnosti - jednak zaměření na jeden segment, nebo na více segmentů; po vyhodnocení charakteristik příslušného segmentu se podnik rozhoduje o strategii uplatnění svých výrobků na trhu

3. tržní umístění: znamená to vnímání výrobků zákazníky v porovnání s konkurenč4. ními, kdy je umístění výrobků vytvářeno řadou faktorů (vlastnostmi, cenou, kvalitou)

Témata, do kterých materiál patří