Typologie pracovníka - Jak postupovat s internalistou a externalistou
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Pavel MAREK
V2
Jak postupovat s Internalistou a Externalistou
se sdělením nepříjemné pravdivé skutečnosti o naší firmě
na jednání při šanci na dobrý obchod
s nápadem o umístění sestřenice na místo ve firmě
s návrhem na koupi další firmy
A) nepříjemná skutečnost
Jednání s Internalistou – Firmě se nepodařilo udržet velkou zakázku, která by firmě hodně pomohla. Pracovník který ji měl na dohled to musí oznámit nadřízenému který je internalista a je schopen přijímat informace s vědomím své pozice. Pro oznamování takovémuto člověku si musíme připravit všechna fakta která mu předložíme, nejlepší by bylo mít všechno zpracované v číslech – jaké z toho plynou ztráty atd. Při oznamování musíme říkat vše pravdivě tudíž že se tak stalo zřejmě nezodpovědností některých pracovníků. Musíme sdělit výhody i nevýhody. Jedinou výhodou by snad mohlo být že jsou to pro pracovníky zkušenosti a poučí se ze svých chyb. Nevýhody jsou jasné, firma nedosáhne svého cíle a budou nižší zisky, bude muset nadále usilovně bojovat o svou pozici na trhu.
Jednání s externalistou – Naopak na externalistu nemůžeme tuto zprávu „vybalit“ na rovinu, protože by to asi nepřežil. Zprávu musíme sdělovat opatrně a omlouvat chyby které se staly. Např. že došlo ke špatným přepočtením důležitých údajů a pracovník který to měl na starosti byl otřesen nedávným úmrtím v rodině, a neměl dostatek možností jak výsledky ověřit. Při přesvědčování tohoto typu nadřízeného se musíme zaměřit na city, lichotit a k přesvědčování přibrat další v našem případě zodpovědné pracovníky. Musíme přijít jaké to má výhody a postupně je opakovat.
B) šance na dobrý obchod
Jednání s internalistou – Firma dostala nabídku od nové společnosti vstupující na trh na vytvoření a správu sítě. Na druhou stranu by ta nová firma zabývající se informační technologii a výrobou komponentů dodávala za výhodných podmínek zboží do naší firmy a poskytovala bezplatný servis komponentů. Musíme přesvědčit o výhodách tedy že je to finančně velice výhodné, firma nám bude dělat reklamu, budeme mít výhodné nákupy, bezplatný servis. Ovšem jsou tu i nevýhody a to že firmu dostatečně neznáme a nevíme jestli se ujme na trhu a jak kvalitní budou její služby. Předložíme všechny nashromážděné informace a doložíme předpokládanými zisky.
Jednání s externalistou – Jelikož se jedná o velice dobrou zprávu nebude zřejmě problém tohoto vedoucího přesvědčit, přesto ale nesmíme nic podcenit a dobře se připravit. Důležité bude aby se tento člověk nadchl a my ho zavalili přívalem výhod, opět přizveme další důvěryhodné pracovníky kteří nám pomohou vedoucího přesvědčit, vše budeme opakovat než bude souhlasit.
C) přijmutí sestřenice na pracovní místo