Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Vývoj nového výrobku

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (31.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Vývoj nového výrobku

  • přípravu nového výrobku lze rozdělit do pěti fází

  1. výběr námětů

  2. podnikatelská analýza

  3. rozvoj výrobku

  4. testování na trhu

  5. uvedení na trh

Výběr námětů

  • nápady na inovace nohou přicházet z vnitřního i vnějšího prostředí

  • vnitřním prostředím je podnik a jeho zaměstnanci

  • inovacemi se zabývá útvar technického rozvoje

  • zpracovává náměty pracovníků různých oddělení

  • má spolupracovat s prodejci a s úsekem marketingu

  • menší firmy mohou využívat specializovaných agentur

  • mohou se využít podněty zákazníků, sledování konkurence vede někdy až k průmyslové špionáži

  • řídící pracovníci musí soustředit náměty a jednotlivé projekty a vybrat z nich nejperspektivnější

Podnikatelská analýza

  • vhodné projekty je potřeba vyhodnotit jak po technické stránce tak po ekonomické

  • ekonomická analýza se zaměřuje na předpokládané náklady vývoje i případné výroby, na předběžnou kalkulaci ceny

  • pokud výsledná cena by byla příliš vysoká a neodpovídala by situaci na trhu, projekt by byl neúspěšný

  • musí se také ověřit, zda projekt odpovídá podnikové strategii

  • již v této fázi se dá předběžně testovat zájem spotřebitelů

  • je vhodné zjistit míru pravděpodobnosti, že výrobek bude přijat cílovým trhem

Rozvoj výrobku

  • pokud jsou výsledky analýz příznivé, podnik může začít pracovat na vlastním vývoji

  • nejprve se vyrobí prototyp výrobku

  • na něm se ověřují funkční vlastnosti nového výrobku, výrobní způsoby a problémy,zjišťuje se materiálová či pracovní náročnost

  • v každé fázi je vhodné vývoj přerušit, pokud převáží zápory a rizika

Testování na trhu

  • po úspěšných zkouškách prototypu, firma vyrobí obvykle menší množství výrobků a zkouší jejich účinnost na trhu

  • vybere se velký supermarket, prodejní síť, nebo celá oblast

  • důležité je, aby oblast testování odpovídala strukturou zákazníků a podmínkami prodeje, ze kterých bude výrobek normálně prodáván

Rozlišují se tři hlavní metody tržního testování

  1. standardní (výrobek je nabízen za stejných podmínek jaké se předpokládají při celostátním prodeji; před testováním je zahájena ve vybrané oblasti reklamní kampaň)

  2. řízené (předem jsou dohodnuty a kontrolují se všechny otázky prodeje, např. umístění výrobku, ceny, reklama…, výsledky prodeje se podrobně analyzují podle jednotlivých faktorů)

  3. simulované (vyberou se zákazníci, kteří jsou seznámeni s novým výrobkem (včetně reklamního působení) a také s konkurenčními výrobky a sleduje se jejich nákupní rozhodování, po simulovaném nákupu jsou zákazníci dotazování a zjišťují se motivy jejich rozhodování)

Zavedení nového výrobku do výroby a prodeje

  • obvykle se nový výrobek postupně zavádí do prodeje

  • často se začíná v oblastech, kde bylo testování

  • velké firmy někdy volí variantu uvést výrobek na trhu celostátně v jeden den

  • vyžaduje to větší kapacitu a větší finanční nároky

Témata, do kterých materiál patří