Vývoj nového výrobku
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Inovace
rozlišují se inovace výrobku a inovace výrobního programu
změna vzhledu, designu – inovace výrobku
změna výrobního sortimentu – inovace výrobního programu
nový výrobek může být nový pro výrobce
firma může využít zkušeností jiných výrobců, může zakoupit licenci
výrobek nový pro spotřebitele
výrobek nový pro výrobce i spotřebitele (inovace nejvyššího řádu; úplně nový výrobek)
je splněna s nejvyššími náklady na vývoj i na výrobu,je nejrizikovější, ale nabízí šanci nejvyššího zisku
inovační politika je důležitou součástí podnikových činností, firma se musí snažit držet krok, musí průběžně sledovat vývoj v oboru, vývoj na trhu, inovační politiku konkurence, vývoj potřeb zákazníků
větší firmy mají obvykle útvar technického rozvoje
význam inovační politiky vzrostl se vzrůstem (s rozvojem) hospodářské soutěže
inovace patří k základním motorům ekonomického rozvoje v tržní ekonomice
vytváří nové šance na trhu, ale je spojená se značnými finačními nároky a s mnohými riziky
nadpoloviční většina nových výrobků končí neúspěchem (jak ukazují průzkumy trhu)
podle průzkumu USA je 3/4 příčin v oblasti marketingu
největším nedostatkem při vývoji nového výrobku je jednostranný výrobně-technický pohled
dalším úskalím může být skutečnost, že výsledná cena neodpovídá kupní síle potenciálních zákazníků
americké výzkumy jako časté neúspěchy uvádějí nedostatek tržních informací, nedůvěru firem k marketingovým prognózám, náročnost na vysoké náklady a podcenění rizika
připravit nový úspěšný výrobek vyžaduje zajisti dostatečné kapitálové krytí a minimalizovat rizika důslednou marketingovou přípravou
při hledání nových příležitostí se může použít poziční mapa
rozložení určitých značek nebo výrobků na trhu podle jejich nejvýznamnějších vlastností jak je vnímají kupující = poziční mapa