Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Vývoj nového výrobku

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (31.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Inovace

  • rozlišují se inovace výrobku a inovace výrobního programu

  • změna vzhledu, designu – inovace výrobku

  • změna výrobního sortimentu – inovace výrobního programu

  • nový výrobek může být nový pro výrobce

  • firma může využít zkušeností jiných výrobců, může zakoupit licenci

  • výrobek nový pro spotřebitele

  • výrobek nový pro výrobce i spotřebitele (inovace nejvyššího řádu; úplně nový výrobek)

  • je splněna s nejvyššími náklady na vývoj i na výrobu,je nejrizikovější, ale nabízí šanci nejvyššího zisku

  • inovační politika je důležitou součástí podnikových činností, firma se musí snažit držet krok, musí průběžně sledovat vývoj v oboru, vývoj na trhu, inovační politiku konkurence, vývoj potřeb zákazníků

  • větší firmy mají obvykle útvar technického rozvoje

  • význam inovační politiky vzrostl se vzrůstem (s rozvojem) hospodářské soutěže

  • inovace patří k základním motorům ekonomického rozvoje v tržní ekonomice

  • vytváří nové šance na trhu, ale je spojená se značnými finačními nároky a s mnohými riziky

  • nadpoloviční většina nových výrobků končí neúspěchem (jak ukazují průzkumy trhu)

  • podle průzkumu USA je 3/4 příčin v oblasti marketingu

  • největším nedostatkem při vývoji nového výrobku je jednostranný výrobně-technický pohled

  • dalším úskalím může být skutečnost, že výsledná cena neodpovídá kupní síle potenciálních zákazníků

  • americké výzkumy jako časté neúspěchy uvádějí nedostatek tržních informací, nedůvěru firem k marketingovým prognózám, náročnost na vysoké náklady a podcenění rizika

  • připravit nový úspěšný výrobek vyžaduje zajisti dostatečné kapitálové krytí a minimalizovat rizika důslednou marketingovou přípravou

  • při hledání nových příležitostí se může použít poziční mapa

  • rozložení určitých značek nebo výrobků na trhu podle jejich nejvýznamnějších vlastností jak je vnímají kupující = poziční mapa

Témata, do kterých materiál patří