Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




12A - Činitelé výchovy

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (72.17 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

mnohostranný rozvoj 

− všeobecné vzdělání:

• všeobecný přehled: filozofický, politický, vědecký, kulturní 
• je výsledkem určitého druhu a typu školy, soustavné sebevzdělávání, sebevýchova 

− odborné vzdělání: teoretické vědomosti, praktické dovednosti v oboru, který pedagog vyučuje 
− pedagogické vzdělání:

• tvoří praktické, pedagogické, didaktické a metodické dovednosti a návyky 
• řadíme sem: komunikativní dovednosti, organizátorské a rétorické dovednosti 

Základní kvality, které by měly charakterizovat pedagogickou osobnost
1) pedagogova hodnotová orientace:− pedagog by měl být příkladem pro svěření jedince 
− měla by to být osobnost s demokratickými ideály, s humanitním, vlasteneckým přesvědčením 
− každý rozpor mezi slovy a činy, mezi názory a chováním, ovlivní úspěch pedagogovy práce 
2) kvalitní vzdělání: − při vyučování rozvíjí učitel žáky nejen v oboru, který vyučuje, ale ovlivňuje celou jejich osobnost 
3) teoretické a praktické odborné vzdělání: − tyto vědomosti jsou neustále obohacovány aktivní účastí na vědeckém, technickém, kulturním životě společnosti 

12A.

ČINITELÉ VÝCHOVY - pedagog

4) hluboké pedagogické vzdělání:− patří sem znalosti z oblasti pedagogiky, psychologie, biologie, didaktiky 
5) praktické, pedagogické, didaktické a metodické dovednosti a návyky:− základem je teoretické studium určitého oboru, praktické využití zkušeností v daném oboru, aktivní účast ve 

vědeckém, technickém a kulturním životě 

− jedná se o využití teoretických poznatků v praxi 

Pedagogovy dovednosti− praktické pedagogické, didaktické a metodické dovednosti a návyky umožňují přenést poznatky do výchovné praxe 
− komunikativní dovednosti: pedagogův kontakt s vychovávaným jedincem 
− organizátorské dovednosti: správné řízení výchovně-vzdělávací činnosti 

Témata, do kterých materiál patří