Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




14A - Pedagogická diagnostika

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (69.2 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

• typy:

osobní 

rodinná: rodinné zázemí jedince

sociální: vztahy s vrstevníky, se spolužáky, s učiteli, …  

− rozhovor (diagnostický)

• podstatou této metody je, že první osoba (psycholog, učitel) se táže druhé osoby (dotazovaný – respondent)
• na základě promyšlených otázek získává psycholog poznatky, které potřebuje k řešení psychologických problémů
• pro vyhodnocení potřebuje psycholog písemný záznam, záznam na kazetě 
• druhy rozhovoru:

individuální, skupinový 

14A

PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA

standardizovaný (řízený): dle předem připravených otázek 

nestandardizovaný (volný): bez připravených otázek

polostandardizovaný: část otázek připravena a část vyplývá z rozhovoru samotného 

dotazník (anketa)

• dotazník je určen pro hromadné získávání údajů 
• písemná forma kladení otázek a získávání odpovědí 
• druhy:

▪ osobnostní: jedinec posuzuje své chování, postoje▪ posuzovací: ostatní lidé posuzují daného jedince
▪ strukturovaný: s uzavřenými otázkami▪ nestrukturovaný: s otevřenými otázkami▪ kombinovaný: s oběma typy otázek

5) kazuistika− tzv. případová studie – popis konkrétního případu 
− zaměřena na zjištění a hledání příčin, které vedly k určitému sociálnímu problému 
− diagnózu určíme:

• rozhovorem s jedincem 
• šetřením v domácnosti  

Klasické ústní a písemné zkoušení:− ústní zkoušení:

• výhody:

▪ učitel může žáka pomocnými otázkami nasměrovat ke správné odpovědi
▪ pokud žák nerozumí zadané otázce, má možnost se učitele konkrétně zeptat

• nevýhody:

▪ učitel je časově omezen
▪ pro žáky představuje zkoušení před tabulí stres, proto někdy nejsou schopni odpovědět 

− písemné zkoušení:

• výhody:

▪ v rámci písemného zkoušení je učitel schopen si ověřit znalosti u všech žáků najednou 
▪ žák si může odpověď v klidu rozmyslet, popřípadě ještě opravit 

Témata, do kterých materiál patří