Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




4A - Obecné rysy výchovy

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (76 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

tomu je poskytnut dostatek prostoru a času

▪ je třeba respektovat vlastní tempo žáků 

− velmi důležitým faktorem je i výchovně-vzdělávací styl žáka:

• kognitvní: převážně vrozený 
• učební: získaný v průběhu života (zrakový, kinestetický nebo sluchový typ)
• každý jedinec má svůj vlastní učební styl – individuální způsob osvojování poznatků, který je určující v přístupu k 

učení → zahrnuje složky poznávací, motivační, emocionální, sociální, vliv vnějších a vnitřních podmínek 

3) sociální předpoklady− významným faktorem je sociální situace realizovaná zejména v rodině − soc. situace: významný činitel, sociální vazby mohou vzdělávání a výchovu motivovat pozitivně, ale i zasahovat rušivě
− jeden z významných činitelů je vytvoření pozitivní pedagogické atmosféry 
− problematka rodiny: jejích zájmy, postoje, finanční zabezpečení 
− velmi důležitá je také dosavadní vzdělanostní úroveň − dosavadní vzdělanostní úroveň je příznivá za předpokladu, že dosavadní vědomosti, dovednosti, návyky i postoje, 

zájmy a potřeby jsou na úrovni žádoucí z hlediska další výchovně-vzdělávací činnosti 

4A

OBECNÉ RYSY VÝCHOVY

Výsledek výchovně-vzdělávacího procesu

− vždy komplexní rozvoj jedince:

• rozvoj jedince po všech stránkách jeho osobnosti 
• stimuluje žákovi mravní, světonázorové a etické postoje ke světu, ale také estetické, pohybové a pracovní kvality 
• podporuje žákovy potřeby a chování 
• ovlivňuje sociální chování žáka 

− cíl:

• naučit člověka nést odpovědnost za svá rozhodnut • jedinec by měl být veden k sebepoznání 

Postavení jedince v pedagogickém procesu

− tradiční model výchovy: pedagog jako subjekt pedagogického procesu a žák jako objekt přijímací informace
− moderní pedagogické myšlení: 

Témata, do kterých materiál patří