Pedagogika č. 6
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
HRAČKA
Hračka je předmět určený ke hraní. Z pohledu dítěte to může být cokoliv.
Dospělý ji posuzuje z hlediska: Ekonomického, estetického (umělecký př.), národopisného (kulturně historický předmět), sběratelského, pedagogického
HLAVNÍ POŽADAVKY NA VÝROBU HRAČKY
Hygienické požadavky = Čistitelná, omyvatelná, vhodná pro všechny situace
Bezpečnostní požadavky = Barva, hrany, rozměry, části
(Estitočnost, výchovně vzdělávací podnětnost,…)
FUNKCE (ÚČEL) HRAČKY
Motorický stimul = Dítě hračku uchopuje, zkouší ji, musí být variabilní, rozkládatelná, skládatelná
Rozvoj poznávání = Vede k objevování, učení
Socializační stimul = Pojítkem mezi dětmi, napodobenina rekvizit různých činností
Diagnostická funkce = Zkoumání dítěte podle toho, jak si s ní hraje
Terapeutická funkce = Dítě se uvolní, snižuje psychické napjetí, pomůcka při léčbě
--------------------
*Shrnutí: Učitelka v MŠ by měla být schopna posoudit vhodnost a přiměřenost hračky věku, schopnostem a zájmu dětí*